محققان برای کمک به افراد ناتوان در تکلم تارهای صوتی الکترونیکی ساختند

گروهی از دانشمندان چینی تارهای صوتی الکترونیکی ابداع کردند که می‌تواند به افراد برای صحبت کردن دوباره کمک کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در برخی موارد افراد بر اثر جراحی و یا حوادث دیگر توانایی تکلم خود را از دست میدهند. به همین دلیل گروهی از پژوهشگران دانشگاه پکن یک دستگاه […]

گروهی از دانشمندان چینی تارهای صوتی الکترونیکی ابداع کردند که می‌تواند به افراد برای صحبت کردن دوباره کمک کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در برخی موارد افراد بر اثر جراحی و یا حوادث دیگر توانایی تکلم خود را از دست میدهند. به همین دلیل گروهی از پژوهشگران دانشگاه پکن یک دستگاه ساده ساخته اند که می تواند به این افراد کمک کند. تار صوتی الکترونیکی یک ابزار جدید بسیار کوچک به نام AT است که با اتصال آن به گلو صدای افراد که در حالت عادی قابل شنیدن نیست به گفتار معمولی تبدیل می شود.

محققان این اختراع را گلوی مصنوعی هوشمند مبتنی بر گرفن نامگذاری کرده‌اند. درون این ابزار یک باتری به اندازه سکه وجود دارد که انرژی آن را تامین میکند. دستگاه جدید ارائه دهنده الگوی جدیدی برای تشخیص گفتار است.

پروفسور رن تیانلینگ، رهبر این مطالعه در مورد این ابزار می گوید: با کمک این ابزار می توان عناصر گفتاری مانند واژه ها، آهنگ ها و کلمات را با دقت زیاد تشخیص و ترجمه کرد. در این ابزار یک مدل هوش مصنوعی برای تفسیر گفتار و همچنین استفاده از ارتعاش های بدن برای تولید صدا استفاده شده است. به گفته وی این ابزار دارای ویژگی هایی مانند صدای عملی، عملکرد پایدار، مقاومت در برابر نویز و ایجاد صدای یکپارچه است.

به گفته پژوهشگران در آینده با توسعه این دستگاه و فراهم نمودن توانایی آن برای تبدیل بیان به صدا می توان آن را بیش از اکنون کاربردی و کارآمد کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال