محققان یک کوتوله قهوه‌ای با دمای بیش از دمای سطح خورشید کشف کردند

پژوهشگران در بررسی های اخیر خود متوجه وجود یک کوتوله قهوه ای شده اند که با دمای بیش از سطح خورشید و در فاصله ۱۴۰۰ سال نوری از زمین قرار گرفته است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کوتوله قهوه ای شناخته شده به عنوان داغ ترین کوتوله قهوه ای دارای دمایی بالاتر […]

پژوهشگران در بررسی های اخیر خود متوجه وجود یک کوتوله قهوه ای شده اند که با دمای بیش از سطح خورشید و در فاصله ۱۴۰۰ سال نوری از زمین قرار گرفته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کوتوله قهوه ای شناخته شده به عنوان داغ ترین کوتوله قهوه ای دارای دمایی بالاتر از دمای خورشید بوده و به حدود ۸۰۰۰ کلوین می رسد.

دلیل گرمای بسیار زیاد این کوتوله قهوه‌ای فاصله بسیار نزدیک آن به ستاره خود است. ستاره این کوتوله قهوه‌ای نیز خود یک کوتوله سفید است. کوتوله‌های سفید به باقیمانده ستارگانی گفته می‌شود که دیگر سوختی برای مصرف ندارند.

به گفته این محققان جرم این کوتوله تازه کشف شده حدود ۸۸ بیشتر است جرم مشتری است. بنابراین می توان آن را به عنوان بزرگترین کوتوله کشف شده در نظر گرفت. دیگران این مطالعه در مورد آن گفته اند کوتوله تازه کشف شده از پر جرم ترین کوتوله های قهوه ای محسوب می‌شود که تاکنون شناسایی شده است.

ناسا از کوتوله های قهوه ای به عنوان رابطه بین ستاره های کوچک جک و سیارات بزرگ یاد می کند. روند شکل گیری کوتوله ها متفاوت از سیارات بوده و از تجمع بقایای مربوط به تولد ستارگان ایجاد می شوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال