محققان فسیل یک موجود باستانی بدون چشم کشف کردند

دیرینه شناسان در تحقیقات اخیر خود در نزدیکی دریاچه سیمکو آنتاریو در کانادا فسیل یک موجود باستانی را کشف کردند. به نظر می رسد این فسیل مربوط به یک موجود از دسته بندپایان بوده که چشم نداشته است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فسیل تازه کشف شده توسط دیرینه شناسان در جنوب […]

دیرینه شناسان در تحقیقات اخیر خود در نزدیکی دریاچه سیمکو آنتاریو در کانادا فسیل یک موجود باستانی را کشف کردند. به نظر می رسد این فسیل مربوط به یک موجود از دسته بندپایان بوده که چشم نداشته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فسیل تازه کشف شده توسط دیرینه شناسان در جنوب آنتاریو کانادا به نام Tomlinsonus dimitrii از دسته بندپایان Marrellomorph بوده است. این گروه حدود ۴۵۰ میلیون سال پیش می زیستند.

جوزف مویسیوک از پژوهشگران دانشگاه تورنتو و نویسنده ارشد این پژوهش کشف اخیرا را کشفی شگفت انگیز به حساب می آورد و می گوید: هرگز تصور نمی کردیم بتوانیم در این منطقه فسیل یک گونه نرم تن را پیدا کنیم. تاکنون در مورد فسیل ها چیزهایی شبیه به استخوان و پوسته های یک دایناسور در نظر گرفته می شد. اما به نظر می رسد فسیل بافت نرم هم می‌تواند پس از میلیون ها سال وجود داشته باشد. این فسیل ها بسیار کمیاب بوده و در شمار کمی از مناطق نیز وجود دارند.

این موجود کشف شده ۶ سانتی‌متر بوده و در قسمت سر شامل دو شاخک منحنی شکل با خارهای پر مانند بوده است. بدن آن نیز همانند دیگر بندپایان مانند حشرات و عنکبوت هاست. البته این موجود دارای یک جفت اندام غیرمعمول است. به گفته مویسیوک این جفت اندام شگفت انگیز در قسمت زیر سر قرار دارد که در انتهای آن به شکل برآمدگی دیده می شود. احتمالاً این موجود از این اندام برای حرکت در عمق دریا استفاده می کرد. همچنین این موجود بدون چشم و کور بوده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال