محققان یک جنگل عمودی فسیل شده متعلق به ۲۹۰ میلیون سال پیش در برزیل کشف کردند

تیمی از محققان در جنوب برزیل موفق به کشف یک جنگل عمودی فسیلی شدند که به نظر آنها حدود ۲۹۰ میلیون سال قدمت دارد. این جنگل می تواند در مطالعات مربوط به تکامل گیاهان مورد استفاده قرار بگیرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گزارش‌های منتشر شده مربوط به این جنگل عمودی فسیل […]

تیمی از محققان در جنوب برزیل موفق به کشف یک جنگل عمودی فسیلی شدند که به نظر آنها حدود ۲۹۰ میلیون سال قدمت دارد. این جنگل می تواند در مطالعات مربوط به تکامل گیاهان مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گزارش‌های منتشر شده مربوط به این جنگل عمودی فسیل شده نشان می دهد در این منطقه حدود ۱۶۴ درخت بدون میوه و از سری درختان منقرض شده وجود دارد. همچنین درختان رشد خود را به صورت عمودی انجام دادند که تاکنون چنین چیزی کمتر دیده شده بود.

تهامی موتین دکترای دانشگاه فدرال پارانا از برزیل می گوید: با توجه به کمیت و کیفیت حفظ شده در این فسیل ها می‌توان از آن به مهمترین کشف در نیمکره جنوبی یاد کرد. تحقیقات انجام گرفته نیز به همراه وی و جمعی از همکاران او از دانشگاه کالیفرنیا و دانشگاه فدرال ایالت ریو گرانده جنوبی بوده است. موتین در مورد این تحقیق می گوید: با توجه به عمر حدودی ۲۹۰ میلیون ساله این درختان احتمالاً آنها گونه های اولیه و ابتدایی گیاهان در تاریخ زمین محسوب می شوند.

 جنگل عمودی کشف شده در دهستان اورتیگویرا از ایالت پارانا برزیل قرار دارد. به گفته موتین کشف این جنگل باستانی می تواند علاوه بر نحوه پیدایش اولیه گیاهان به درک محققان در گسترش و تعامل گیاهان با محیط اطراف کمک کند. علت تشابه این جنگل به شکل امروزی نیز ایجاد یک سیل بزرگ رودخانه ای در محل قرار گیری درختان در ساحل آن بوده است. به گفته موتین پس از این اتفاق این درختان دفن شده و سپس رسوبات سطح این درختان را پوشاندند و در نهایت آنها در اثر نبود اکسیژن از بین رفتند. موتین و همکاران وی در در تحقیقات خود به دنبال بررسی دوره پس از یخبندان و جنگلهای انبوه ایجاد شده در آن آب و هوا بودند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال