محققان نوعی گاز مرموز را در اطراف مرکز کهکشان راه شیری کشف کردند

محققان استرالیایی موفق به کشف نوعی گاز مرموز شدند که در اطراف مرکز کهکشان راه شیری پخش شده بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان پس از کشف این گاز هنوز دلیل انتشار آن را پیدا نکردند. تیمی از دانشمندان استرالیایی در تحقیقات اخیر خود متوجه یک گاز متراکم و سرد در […]

محققان استرالیایی موفق به کشف نوعی گاز مرموز شدند که در اطراف مرکز کهکشان راه شیری پخش شده بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان پس از کشف این گاز هنوز دلیل انتشار آن را پیدا نکردند. تیمی از دانشمندان استرالیایی در تحقیقات اخیر خود متوجه یک گاز متراکم و سرد در اطراف مرکز کهکشان شدند که همانند گلوله ای به سمت بیرون رها شده بود.

پروفسور نائومی مک کلور از تیم بین‌المللی دانشگاه ملی استرالیا می گوید: برخی از کهکشان ها مواد داخلی خود را به بیرون می‌رانند. در این هنگام برخی از مواد موجود از دست داده شده و به همین دلیل تشکیل ستاره انجام نخواهد شد. این پدیده زمانی اتفاق می افتد که کهکشان راه شیری ساختار گازی برای تشکیل ستاره خود را از دست دهد.

گاز مرکز کهکشان راه شیری با نام حبابهای فرمی از یک دهه پیش مورد بررسی قرار گرفته بود. در این پدیده دو حباب مانند دو گوی بزرگ از گاز داغ و پرتوهای کیهانی پر می‌شوند. این گاز بسیار سنگین بوده و با سرعت بسیار کمی در حال چرخش است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال