محققان نوع جدیدی از اژدها ماهی درخشان و کمیاب کشف کردند

زیست شناسان دریایی موفق به کشف نوعی اژدها ماهی جدید شده‌اند که بسیار درخشان و کمیاب است و به عنوان شکارچی آب های عمیق نیز شناخته می شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نوعی اژدها ماهی درخشان و کمیاب در خلیج مونتری کالیفرنیا شناسایی شده که نام آن Bathophilus flemingi است. این […]

زیست شناسان دریایی موفق به کشف نوعی اژدها ماهی جدید شده‌اند که بسیار درخشان و کمیاب است و به عنوان شکارچی آب های عمیق نیز شناخته می شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نوعی اژدها ماهی درخشان و کمیاب در خلیج مونتری کالیفرنیا شناسایی شده که نام آن Bathophilus flemingi است. این اژدها ماهی از نوع کمیاب در بین اژدها ماهیان محسوب می شود. ویدیو منتشر شده از موسسه تحقیقاتی خلیج مونتری که از عمق ۳۰۰ متری و با کمک دستگاه کنترل از راه دور گرفته شده ظاهر این ماهی را نشان میدهد.

 کشف این ماهی در عمیق ترین نقطه دریایی بود به طوری که در آن مکان ظاهر درخشان آن با سیستم نور دستگاه کاملا مشخص است. کشف این اژدها ماهی به دلیل رنگ خاص خود و کمیاب بودن دانشمندان را هیجان زده کرده است. به طوری که محققان این موسسه در مورد آن می گویند: گونه تازه کشف شده از نادر ترین گونه ها است که تاکنون موفق به شناسایی آن شده ایم. پیش از این محققان چندین اژدها ماهی را در اعماق خلیج کشف کرده بودند با این وجود پس از سه دهه تحقیق و ثبت حدود ۲۷ هزار و ۶۰۰ ساعت ویدیو تاکنون فقط چهار بار این گونه خاص دیده شده است.

بروس رابینسون محقق ارشد این موسسه در مصاحبه اخیر خود گفته است: این اژدها ماهی دارای فلس های با رنگ برنزی است که همانند یک فلز می درخشد و هیچ ماهی دیگری در اعماق دریا به آن شباهت ندارد. علاوه بر آن رنگدانه های روی پوست این ماهی قرار دارد که آن را برای استتار مناسب می کند. به طوری که می تواند خود را در محیط زندگی نامرئی کند. به گفته رابینسون درخشان بودن این ماهی نوعی تله برای طعمه های آن محسوب می شود. پیش از این نیز گونه‌های دیگری از اژدها ماهی کشف شده بود که همگی دارای ظاهری تیره بودند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال