محققان روش خفاش ها در عملیات انتقال ویروس را کشف کردند

محققان چینی موفق به کشف نحوه انتقال ویروس توسط خفاش ها شدند. این حیوانات در غدد بزاقی خود یک پروتئین سرکوب کننده سیستم ایمنی دارند که می‌توانند با کمک آن انتقال ویروس را انجام دهند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، خفاش ها در حالت کلی به عنوان منبعی از ویروسها در نظر […]

محققان چینی موفق به کشف نحوه انتقال ویروس توسط خفاش ها شدند. این حیوانات در غدد بزاقی خود یک پروتئین سرکوب کننده سیستم ایمنی دارند که می‌توانند با کمک آن انتقال ویروس را انجام دهند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، خفاش ها در حالت کلی به عنوان منبعی از ویروسها در نظر گرفته می شوند. این فرایند به نام سرریزی بیماری های مشترک بین انسان و حیوانات را به وجود می آورد. اما تاکنون عوامل موثر در دفع ویروس توسط خفاش ها ناشناخته مانده بود.

محققان بخش جانورشناسی موسسه کونمینگ در چین و دانشگاه پزشکی ارتش این کشور در رابطه با پاسخ های ایمنی ضد ویروسی خفاش ها تحقیقاتی را انجام دادند. در این تحقیق نحوه انتشار ویروس توسط این حیوان و همچنین پاسخ های التهابی آنها بررسی شد. در این تحقیق مشخص شد در نواحی بدن این خفاش‌ها بخش‌های جداگانه ایمنی قرار دارد که به آنها امکان می‌دهد بدون هیچ گونه پاسخ ایمنی التهابی آنتی ژن های خارجی را حمل کنند. این ویروس ها از طریق حفره های دهانی و به عنوان کانال ورودی در ناحیه ایمنی آنها وارد می‌شوند.

 همچنین در این مطالعه مشخص شد این پستانداران دارای یک پروتئین سرکوب کننده به نام MTX هستند. این پروتئین با ایجاد یک محیط خاص ایمنی با پاسخ ایمنی بدن خفاش ها مقابله خواهد کرد. بدین ترتیب در حفره دهانی خفاش ها تحمل ایمنی در برابر ویروس ها ایجاد می شود. در این تحقیق از این پروتئین برای تزریق به بدن موش ها در جلوگیری از عفونت ویروس آنفولانزا H1N1 استفاده شد و مشخص شد روند عفونت تسهیل شده و در نهایت ویروس تهاجمی تر آسیب بافتی نیز بیشتر می‌شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال