محققان در خون انسان میکروپلاستیک کشف کردند

در پژوهشی که اخیراً انجام گرفته مشخص شد در خون انسان نیز مقداری میکروپلاستیک وجود دارد به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان در مطالعه اخیر خود متوجه شدند در خون انسان نیز میکروپلاستیک وجود دارد. در این پژوهش در ۸۰ درصد خون شرکت‌کنندگان برای اولین بار وجود میکروپلاستیک تایید شد.  محققان هلندی […]

در پژوهشی که اخیراً انجام گرفته مشخص شد در خون انسان نیز مقداری میکروپلاستیک وجود دارد

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان در مطالعه اخیر خود متوجه شدند در خون انسان نیز میکروپلاستیک وجود دارد. در این پژوهش در ۸۰ درصد خون شرکت‌کنندگان برای اولین بار وجود میکروپلاستیک تایید شد.

 محققان هلندی در این مطالعه که در مجله Environmental International چاپ شده است نشان دادند ذرات پلاستیکی حتی در نمونه خون ۲۲ انسان سالم حاضر در این آزمایش نیز وجود دارد. این ذرات کشف شده امکان حرکت در سراسر بدن را خواهند داشت و درصورت گیرکردن در اندامهای بدن می‌تواند مشکلات قابل توجهی را برای سلامتی انسان ایجاد کنند. این ذرات پلاستیکی شامل پلاستیک PET است که در بطری های نوشابه وجود دارد. همچنین در خون یک سوم شرکت کنندگان نیز ماده ای به نام پلی استرین مربوط به پلاستیک های بسته بندی مواد غذایی یافت شد.

 اکنون دانشمندان این تیم در مطالعه دیگر تلاش دارند تا آسیب های کوتاه مدت و بلند مدت وجود این میکروپلاستیک ها در خون انسان را شناسایی کنند. در حال حاضر در تمام کره زمین میکروپلاستیک ها حضور دارند. وجود آنها در بدن انسان باعث آسیب به سلول‌های انسانی شده و در صورت آلودگی هوا می توانند وارد بدن انسان شوند که در نهایت سالانه به مرگ میلیون ها نفر میانجامد. از طرفی غذا و آب مورد استفاده نیز می تواند حاوی ذرات پلاستیک باشد. این ذرات به قدری کوچک هستند که حتی میتوانند در هوایی که تنفس می کنیم نیز وجود داشته باشند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال