پژوهشگران موفق به کشف مکانیسم ورود کرونا ویروس به بدن شدند

پژوهشگران در مطالعات اخیر خود موفق به کشف مکانیسمی شدند که در واقع نشان دهنده نحوه ورود کرونا ویروس به بدن محسوب میشود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، از زمان شیوع ویروس کرونا محققان بررسی هایی را برای پیدا کردن مکانیسم این ویروس در زمان ورود به سلول های انسان انجام دادند. […]

پژوهشگران در مطالعات اخیر خود موفق به کشف مکانیسمی شدند که در واقع نشان دهنده نحوه ورود کرونا ویروس به بدن محسوب میشود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، از زمان شیوع ویروس کرونا محققان بررسی هایی را برای پیدا کردن مکانیسم این ویروس در زمان ورود به سلول های انسان انجام دادند.

محققان دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو به سرپرستی رومی آمارو برای کشف دروازه ورود کرونا ویروس پروتئین خوشه ای این ویروس را هنگام اتصال به گیرنده های سلولی بدن ما به طور دقیق مجسم کرد. آمارو و دیگر محققان این دانشگاه در نهایت موفق شدند روش مولکول های موسوم به گلیکان ها را که همانند دروازه‌های عفونت هستند کشف کنند.

آمارو در این باره می گوید: با این روش موفق به نحوه عفونی کردن پروتئین خوشه ای کروناویروس شدیم. در واقع عفونی شدن سلول‌ها توسط پروتئین خوشه‌ای کشف شده و بدون وجود این دروازه توانایی عفونی کردن این ویروس وجود ندارد.

این گروه از محققین تلاش دارند تا با استفاده از این کشف بزرگ درمانهای جدیدی را برای کرونا ویروس در نظر بگیرند. به گفته این محققان در صورت قفل این دروازه از طریق دارو امکان ورود ویروس و حتی بروز عفونت وجود ندارد.

گلیکان‌ ها دارای یک پوشش خوشه ای هستند که می‌تواند سیستم ایمنی انسان را فریب دهد و شباهت زیادی به یک باقیمانده قندی دارد. این ساختار پیش از این در موقعیت باز یا بسته قرار داشته و هیچ وقت مورد توجه دانشمندان نبوده است.

 شبیه‌سازی‌های کنونی از طریق ابررایانه ها کمک کرد تا دروازه های گلیکان‌ ها نشان داده شده و فعال شدن آن در موقعیت های مختلف در مورد عفونت مشخص شود. به گفته آمارو شبیه سازی کمک کرد تا موضوعات نادیده گرفته شده مورد بررسی قرار بگیرد. با توجه به این که شبیه سازی فرآیند هایی نظیر این روش به زمان زیادی نیاز دارد اما ابزارهای پیشرفته شبیه سازی به ما کمک کردند تا تنها در ۴۵ روز این فرایند را شبیه سازی کنیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال