محققان در عمق ۵۰۰ متری قطب جنوب موجودات دریایی ناشناخته کشف کردند

دانشمندان در هنگام بررسی دهانه رودخانه ای در قطب جنوب موفق به کشف دنیای پنهانی از موجودات دریایی بسیار کوچک شبیه میگو شدند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققانی از دانشگاههای ولینگتون، اوکلند و اتاگو و همچنین موسسه ملی تحقیقات آب و علوم جوی Niwa هنگام کاوش در عمق ۵۰۰ متری یک […]

دانشمندان در هنگام بررسی دهانه رودخانه ای در قطب جنوب موفق به کشف دنیای پنهانی از موجودات دریایی بسیار کوچک شبیه میگو شدند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققانی از دانشگاههای ولینگتون، اوکلند و اتاگو و همچنین موسسه ملی تحقیقات آب و علوم جوی Niwa هنگام کاوش در عمق ۵۰۰ متری یک سکوی یخی در قطب جنوب هنگام ارسال دوربین به فضای زیر یخ ها موجودات دریایی بسیار کوچکی شبیه خرچنگ های ریز را شناسایی کردند.

در حالیکه در عمق مورد نظر از از زمین هیچ دسترسی به نور خورشید وجود ندارد و این موجودات در این مکان بسیار تاریک زندگی می کنند. کریگ استیونز یکی از محققان میگوید: در ابتدا تصور می شد مشکل از دوربین است اما وقتی فوکوس آن بهتر شد ما متوجه انبوهی از دوجورپایان Amphipoda با طول حدود ۵ میلیمتر شدیم.

 پیش از این نیز آزمایش هایی در بخش‌های دیگر قفسه یخی انجام شد. اما این موضوع باعث شگفتی بزرگ شد. استیونز در توضیح این کشف گفته است تمامی محققان از آن بسیار هیجان زده هستند. زیرا این موضوع نشان دهنده وجود یک اکوسیستم مهم و ناشناخته در زیر یخ های قطب جنوب در عمق ۵۰۰ متری است.

 هوو هورگان از محققان این پروژه از دانشگاه ویکتوریا یکی از محققان ای است که در ابتدا و در زمان بررسی تصاویر ماهواره ای قفسه یخی این دهانه رودخانه را کشف کرده بود. به گفته وی پیش از این بسیاری از محققان در مورد وجود یک رودخانه مخفی آب شیرین در زیر لایه های یخی در این قسمت مطلع بودند. اما تاکنون هرگز چنین چیزی مورد بررسی قرار نگرفته بود. این رودخانه در زیر کوه های یخ همانند ورود به یک دنیای پنهان بوده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال