ساخت الماس از بطری های پلاستیکی مصرف شده

دانشمندان با کمک یک روش جدید توانستند بطری های پلاستیکی مصرف شده را برای ساخت الماس به کار ببرند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فناوری جدید دانشمندان علاوه بر تولید این جواهر گرانبها می تواند به کاهش زباله های پلاستیکی نیز کمک کند. با استفاده از این روش نانو الماس های بازیافتی […]

دانشمندان با کمک یک روش جدید توانستند بطری های پلاستیکی مصرف شده را برای ساخت الماس به کار ببرند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فناوری جدید دانشمندان علاوه بر تولید این جواهر گرانبها می تواند به کاهش زباله های پلاستیکی نیز کمک کند. با استفاده از این روش نانو الماس های بازیافتی تولید می شود که می تواند کاربردهای فراوانی داشته باشد. یکی از آنها استفاده از این نانو الماس ها در تولید حسگرهای پزشکی و تحویل دارو خواهد بود.

 محققان آزمایشگاه ملی شتاب دهنده اسلک در کالیفرنیا تلاش کردند تا با روشی جدید پدیده باران الماس در سیاره های نپتون و اورانوس را شبیه سازی کنند. در این سیاره ها به دلیل وجود دمای هوای بالا و فشار بسیار زیاد الماس تولید می شود.

برای به کارگیری این روش در زمین و شبیه سازی آن از پلاستیک پلی اتیلن ترفتالات موجود در ظروف یکبار مصرف استفاده شد. دانشمندان این ماده را با یک لیزر پر قدرت مورد هدف قرار داده موفق به رشد ساختارهای الماس مانند شدند. دومینیک کراوس، از فیزیکدانان این تحقیق می گوید: پلی اتیلن ترفتالات می‌تواند با ایجاد یک تعادل مناسب بین کربن، هیدروژن و اکسیژن فعالیت سیارات یخی را شبیه سازی کند. همانطور که می دانیم در زیر سطح اورانوس و نپتون مخلوطی از ترکیبات ساخته شده از هیدروژن و کربن در عمق ۵۰۰۰ مایلی وجود دارد.

در شبیه سازی دانشمندان پرتو قوی ایکس باعث ایجاد شوک به مواد شد و دانشمندان ساختار های کوچک الماس که با یکدیگر ادغام شده اند را مشاهده کردند. همچنین در این آزمایش از یک لیزر نوری پرقدرت استفاده شد تا بتوان دمای شش هزار درجه سانتیگراد ایجاد کرد. با این کار یک موج ضربه ای ایجاد شد که می تواند برای چند نانو ثانیه فشار یک میلیون برابر فشار اتمسفر به مواد وارد کند. بدین ترتیب دانشمندان در این روش که پراش پرتو ایکس نام دارد شاهد تغییر اتم ها و تبدیل آنها به الماس های کوچک شدند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال