محققان ابرنواخترها را به عنوان منابع پرتوهای کیهانی معرفی کردند

داده های مربوط به رصد های تلسکوپی موسوم به مجیک نشان می‌دهد ابرنواخترها نیز می‌توانند به عنوان منابع پرتوهای کیهانی شناخته شوند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، داده های مربوط به تلسکوپ مجیک نشان می دهد میتوان ابرنواخترها را به عنوان منابع پرتوهای کیهانی در نظر گرفت. به عنوان مثال ابرنواختر آراس […]

داده های مربوط به رصد های تلسکوپی موسوم به مجیک نشان می‌دهد ابرنواخترها نیز می‌توانند به عنوان منابع پرتوهای کیهانی شناخته شوند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، داده های مربوط به تلسکوپ مجیک نشان می دهد میتوان ابرنواخترها را به عنوان منابع پرتوهای کیهانی در نظر گرفت. به عنوان مثال ابرنواختر آراس ماراَفسای RS Ophiuchi پرتوهای گاما با انرژی بسیار بالا ساطع می کند. این پرتوها شامل پروتون هایی با انرژی بسیار بالا هستند و نشان می دهند ابرنواختر ها نیز می توانند منبعی از تشعشعات کیهانی باشند. حرکت این پروتون ها تقریباً با سرعت نور در فضا انجام می شود.

ابرنواختر آراس ماراَفسای در هر ۱۵ سال یکبار انفجاری دراماتیک را تجربه می کند. محل ایجاد ابرنواخترها نیز منظومه هایی با دو ستاره بسیار متفاوت خواهد بود. در این منظومه یک کوتوله سفید به دور یک غول سرخ که ستاره قدیمی بوده و به زودی می سوزد در حال چرخش است. ماده ای توسط لایه هیدروژن بیرونی کوتوله سفید تولید میشود که ستاره غول پیکر در حال مرگ از آن تغذیه می کند سپس با نابودی کوتوله سفید این ستاره دست نخورده باقی مانده و این چرخه یک بار دیگر آغاز می شود. در این بررسی تلسکوپ مجیک پس از هشدارهای دریافتی از یک ابزار دیگر متوجه این تشعشعات با طول موج های مختلف شد و توانست آنها را اندازه گیری کند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال