محققان ابزار قدرتمند PassGPT را برای حدس زدن گذرواژه ها معرفی کردند

محققان با هدف پیش بینی گذرواژه ها و استفاده از پسوردهای آیکن تر نوعی هوش مصنوعی با نام PassGPT را مبتنی بر GPT-2 توسعه دادند. آموزش این هوش مصنوعی بر اساس مجموعه عظیمی از رمزهای عبور منتشر شده انجام شد. البته این موض.ع نشان دهنده توانایی خطرناک هوش مصنوعی نیز خواهد بود. به گزارش سرویس […]

محققان با هدف پیش بینی گذرواژه ها و استفاده از پسوردهای آیکن تر نوعی هوش مصنوعی با نام PassGPT را مبتنی بر GPT-2 توسعه دادند. آموزش این هوش مصنوعی بر اساس مجموعه عظیمی از رمزهای عبور منتشر شده انجام شد. البته این موض.ع نشان دهنده توانایی خطرناک هوش مصنوعی نیز خواهد بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران موسسه ETH در زوریخ با همکاری موسسه داده های علمی سوئیس توانستند PassGPT را خلق کنند. این مدل می تواند با حدس گذرواژه ها، ایمنی آنها را افزایش دهد. همچنین با کمک آن تولید گذرواژه های مستحکم تر میسر خواهد شد. از مهمترین نوآوری این مدل عملکرد منحصر بفرد آن است.

مدل PassGPT برای حدی گذرواژه از استراتژی جدیدی استفاده می کند. این مدل برای ساخت گذرواژه از روش حرف به حرف استفاده می کند. تا در نهایت پیچیده ترین رمزها را خواهد یافت. آموزش آن نیز بر اساس میلیون ها رمز عبور فاش شده انجام گرفته است.

خالق این مدل از هوش مصنوعی با نام حاوی راندو، در مورد آن می گوید: این مدل نسبت به مدل های قبلی دارای ۲۰ درصد بهبود است. همچنین با کمک آن تولید رمزهای منحصر بفرد ممکن میشود.

این مدل می تواند الگوهای استفاده شده در سرویس های تشخیص استحکام رمز عبور را نیز کشف کند‌. طبق توضیح راندو ابزارهای مبتنی بر فرهنگ لغت به سختی می توانند رمزهای عبور غیرانگلیسی را حدس بزنند. اما PassGPT می تواند الگوی مورد نظر را در تمامی زبان ها آموزش ببیند. این مدل از هوش مصنوعی نشان دهنده توانایی های این فناوری در حوزه های دیگر است. امکان استفاده از این مدل ها با آموزش داده های گوناگون میسر خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال