محققان با ارتباط پارکینسون و مشکلات صوتی از آن برای تشخیص زودهنگام این بیماری استفاده کردند

محققان دانشگاه آریزونا آمریکا میگویند بین پارکینسون و مشکلات صوتی ارتباطی وجود دارد که از طریق آن می توان این بیماری را زودتر تشخیص داد.  به گزارش سرویس اخبار پزشکی و سلامت تکنا، علائم بیماری پارکینسون به عنوان یک اختلال مغزی که روی حرکت افراد تاثیر می گذارد با گذشت زمان و به تدریج افزایش می […]

محققان دانشگاه آریزونا آمریکا میگویند بین پارکینسون و مشکلات صوتی ارتباطی وجود دارد که از طریق آن می توان این بیماری را زودتر تشخیص داد.

 به گزارش سرویس اخبار پزشکی و سلامت تکنا، علائم بیماری پارکینسون به عنوان یک اختلال مغزی که روی حرکت افراد تاثیر می گذارد با گذشت زمان و به تدریج افزایش می یابد. در حال حاضر حدود ۵۰ درصد از زنان و مردان تحت تاثیر این بیماری قرار می گیرند. علت اصلی این بیماری نیز هنوز مشخص نشده و برخی عوامل مانند ژنتیکی و محیطی را به عنوان علل این بیماری عنوان کردند. این بیماری از طریق علائم مرتبط مانند لرزش اندام شناخته می شود.

اخیراً محققان ارتباطی بین ژن پارکینسون و مشکلات صوتی پیدا کرده اند. به گفته آنها افراد دچار این بیماری یک صدای ملایم و یکنواختی خواهند داشت به طوری که مراحل اولیه این بیماری از تولید صوت جلوگیری میکند. این علائم معمولاً در مراحل اولیه و حتی قبل از علائم حرکتی به وجود می آید.

 دانشمندان علوم اعصاب دانشگاه آریزونا علت ایجاد مشکلات مربوط به صدا را یک ژن خاص مرتبط با پارکینسون دانسته اند. این مطالعه می‌تواند در آینده باعث تشخیص زودهنگام این بیماری شود. جولی ای میلر محقق این مطالعه و استادیار علوم اعصاب می گوید: هنوز چگونگی تاثیر این بیماری بر تولید صدا در مغز مشخص نشده است. بنابراین در آینده با درک این موضوع می توان از طریق مداخله زودهنگام درمان های بهتری نیز ارائه کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال