پژوهشگران به داده های جدیدی در مورد حیات در مریخ دست پیدا کردند

دانشمندان به تازگی اعلام کردند دهانه جیزرو در مریخ سرشار از مواد آلی است. این ناحیه که طبق بررسی های استقامت پیش از این مکان یک دریاچه عظیم بوده است، اکنون می تواند به عنوان شواهدی برای وجود حیات در این سیاره بکار رود. نتایج یک پژوهش جدید نشان می دهد دریاچه دهانه جیزرو مملو […]

دانشمندان به تازگی اعلام کردند دهانه جیزرو در مریخ سرشار از مواد آلی است. این ناحیه که طبق بررسی های استقامت پیش از این مکان یک دریاچه عظیم بوده است، اکنون می تواند به عنوان شواهدی برای وجود حیات در این سیاره بکار رود. نتایج یک پژوهش جدید نشان می دهد دریاچه دهانه جیزرو مملو از مواد آلی بوده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، مریخ نورد استقامت پس از فرود روی سیاره سرخ در تاریخ فوریه ۲۰۲۱ تاکنون اطلاعاتی را از این سیاره ارسال کرده است. طبق این اطلاعات اکنون شواهدی وجود دارد که نشان می دهد این سیاره پیش از این میزبان حیات بوده است.

دکتر جوزف رازل، از موزه تاریخ طبیعی لندن و از نویسندگان این تحقیق می گوید: ما به دهانه جیزرو پیش از این و در زمان تصویربرداری مداری مشکوک بودیم. در این مکان حدود ۳.۵ میلیارد سال پیش یک دریاچه وجود داشته است. این موضوع نشان می دهد در مریخ آب مایع همزمان با تکامل زمین وجود داشته است.

در این پژوهش از ابزار Sherlokc که در مریخ نورد استقامت قرار دارد استفاده شده است. این ابزار به دانشمندان در بررسی دهانه جیزرو و ترکیبات آلی خاص آن کمک می کند. بنظر دانشمندان ترکیبات موجود می تواند باعث تکامل حیات در این سیاره شود. البته این موضوع پس از دستیابی به نمونه های سنگی جمع آوری شده بصورت قطعی بیان خواهد شد.

به زودی نمونه های جمع آوری شده با جزییات بیشتر روی زمین بررسی میشود. ماموریت مربوط به بازگشت این نمونه ها نیز با همکاری ناسا و آژانس فضایی اروپا و پس از ساخت فناوری مورد نیاز انجام خواهد شد. این آژانس های فضایی زمان انجام آن را احتمالا در دهه ۲۰۳۰ می دانند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال