محققان روش جدیدی را برای تبدیل پلاستیک و بازیافت آن ارائه کردند

محققان روش جدیدی را برای بازیافت پلاستیک ابداع کردند که می تواند با تجزیه پلاستیک مجددا از آن برای ساخت استفاده کند. البته دانشمندان محیط زیست می گویند ممکن است این روش چندان مناسب نباشد به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه کلرادو از برخی پلاستیک ها برای ساخت مواد مفید دیگر […]

محققان روش جدیدی را برای بازیافت پلاستیک ابداع کردند که می تواند با تجزیه پلاستیک مجددا از آن برای ساخت استفاده کند. البته دانشمندان محیط زیست می گویند ممکن است این روش چندان مناسب نباشد

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه کلرادو از برخی پلاستیک ها برای ساخت مواد مفید دیگر استفاده کردند. آنها با استفاده از اتانول آنها را تجزیه کردند و سپس از مولکول های ایجاد شده برای ساخت یک محصول پلاستیکی جدید استفاده شد. در نهایت مجموعه ای از شبکه پلی سیانورات ایجاد شد که در مواردی مانند خودروها، بردهای الکترونیک و غیره مورد استفاده قرار میگیرد.

وی ژانگ از دپارتمان شیمی دانشگاه کلرادو می گوید: روش ابداعی این محققان نسبت به روش های قبلی ایمن تر و پاک تر است و به نوعی شکل دیگری از تجزیه پلاستیک محسوب میشود.

به گفته ژانگ در این روش ابداعی از دمای بالا استفاده نمیشود و باعث انتشار مواد آلاینده نیز نخواهد شد. همچنین به دلیل وجود شرایط ملایم و قابل تکرار، می توان آن را توسط تاسیسات صنعتی به انجام رساند.

در روش جدید تجزیه پلاستیک، محصول نهایی مواد اولیه محصول دیگر محسوب میشود. بنابراین به محصول نفتی جدید در ساخت نیاز نخواهد بود. در واقع با ایجاد یک حلقه بسته در تولید، سازگاری با محیط زیست نیز ایجاد میشود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال