محققان اطلاعات بیشتری در مورد موجود مرموز و غول پیکر دریای سرخ منتشر کردند

سال گذشته یک کشتی تحقیقاتی به نام OceanXplorer مربوط به شرکت اوشن ایکس موجود دریایی غول پیکری را در دریای سرخ مشاهده کردند. این موجود در کنار لاشه کشتی مسافربری پتا در عمق ۸۵۰ متری دیده شده بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با گذشت یکسال از مشاهده این موجود عظیم اکنون […]

سال گذشته یک کشتی تحقیقاتی به نام OceanXplorer مربوط به شرکت اوشن ایکس موجود دریایی غول پیکری را در دریای سرخ مشاهده کردند. این موجود در کنار لاشه کشتی مسافربری پتا در عمق ۸۵۰ متری دیده شده بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با گذشت یکسال از مشاهده این موجود عظیم اکنون پژوهشگران اطلاعات بیشتری را در مورد آن منتشر کردند. مایک وکیون، جانور شناسی و متخصص ماهی مرکب پس از مشاهده ویدئوی مربوط به این وجود اعلام کرد که یک ماهی مرکب نیست. زیرا تناسب اندام ها و شکل باله هایش با ان متفاوت است.

منی رودریگ، سرپرست برنامه پژوهشی شرکت اوشن ایکس می گوید: اولین بار این موجود را که حتی از یک انسان نیز بزرگتر است در هنگام عبور از لاشه کشتی مشاهده کرده است. برخی محققان دیگر نیز هنگام غواصی در آن مناطق نمونه های دیگری از آن را رویت کردند. وکیون میگوید احتمالا این موجود نوعی ماهی مرکب پرنده بنفش است.

دریای سرخ به دلیل دمای بالا و آب شور خود یکی از بهترین آزمایشگاه‌های طبیعی محسوب میشود که یک زیستگاه نادر روی زمین است. شرکت اوشن ایکس نیز با هدف کشف چگونگی رشد گونه های دریایی در دریای سرخ اکتشافات خود. ا در این دریا انجام می دهد. در این اکتشاف نیز ماهی های مرکب غول پیکر و مرجان های مقاوم به تغییرات آب و هوایی کشف شدند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال