محققان موفق به مطالعه لایه های درونی خورشید با کمک امواج مغناطیسی شدند

محققان در مطالعات اخیر خود توانستند با کمک مشاهدات تلسکوپ نیومکزیکو ایالات متحده و داده های مربوط به ماهواره های زمینی به شناسایی امواج مغناطیسی در لایه میانه خورشید و همچنین ذرات یونیزه شده در بخش داغ آن بپردازند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پیش از این ستاره شناسان موفق به شناسایی […]

محققان در مطالعات اخیر خود توانستند با کمک مشاهدات تلسکوپ نیومکزیکو ایالات متحده و داده های مربوط به ماهواره های زمینی به شناسایی امواج مغناطیسی در لایه میانه خورشید و همچنین ذرات یونیزه شده در بخش داغ آن بپردازند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پیش از این ستاره شناسان موفق به شناسایی ترکیب شیمیایی متفاوت لایه بیرونی و بسیار داغ خورشید به نام تاج شده بودند. در حالیکه لایه های داخلی بسیار سرد تر بوده و دلیل آن نیز تا به کنون مشخص نشده بود.

یکی از این احتمالات وجود امواج مغناطیسی قدرتمند بوده که با اعمال نیروی قوی باعث تجزیه پلاسمای خورشید شده و به این ترتیب ذرات یونی به بخش تاج خورشید منتقل می شوند. ذرات باقیمانده نیز به عناصری مانند آهن، کلسیم و منیزیم در لایه خارجی تبدیل خواهند شد.

پروفسور دبورا بیکر، محقق ارشد در این پژوهش می گوید: پس از پنجاه سال از آخرین مطالعه در مورد خورشید، اکنون ترکیبات شیمیایی مختلف در لایه های داخلی و خارجی آن مجدداً بررسی شده است. لایه های خورشیدی دارای پیوند خوردگی فیزیکی بوده به طوری که مواد موجود در تاج از عمیق ترین لایه به سطح آن می آیند. اکنون در پژوهشهای اخیر و با کمک داده های فضایی و زمینی شناسایی قطعی امواج مغناطیسی در کروموسفر (لایه میانی) انجام شد.

در این پژوهش همچنین روند تشکیل تاج شناسایی شده تا بتوان در آینده درک بهتری از تشکیل باد های خورشیدی داشته باشیم. بادهای خورشیدی همان ذرات بارداری هستند که از خورشید به سمت بیرون منتشر شده و باعث آسیب به ماهواره ها خواهند شد. این پژوهش ها علاوه بر درک باد خورشیدی منشاء آن را نیز شناسایی خواهد کرد. در این تحقیق جهت گیری امواج مغناطیسی نیز با کمک مدل سازی میدانهای مغناطیسی انجام شده که بدین ترتیب ارتباط بین امواج منعکس کننده در لایه های داخلی با ذرات یونیزه موجود در تاج مشخص شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال