پژوهشگران برای درمان آلزایمر و پارکینسون از هولوگرام های چاپ سه بعدی استفاده کردند

هولوگرام های چاپ سه بعدی محققان می‌تواند از طریق افزایش تاثیر داروها در درمان آلزایمر و پارکینسون مورد استفاده قرار بگیرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان اسپانیایی از هولوگرام های طراحی شده برای باز کردن سد خونی مغز به صورت کارآمد و با تمرکز بالا استفاده کردند. همچنین این هولوگرام ها […]

هولوگرام های چاپ سه بعدی محققان می‌تواند از طریق افزایش تاثیر داروها در درمان آلزایمر و پارکینسون مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان اسپانیایی از هولوگرام های طراحی شده برای باز کردن سد خونی مغز به صورت کارآمد و با تمرکز بالا استفاده کردند. همچنین این هولوگرام ها کمک می کند تا تاثیر داروها در درمان آسیب های مربوط به سیستم عصبی مرکزی افزایش پیدا کند.

 فرانسیسکو کامارنا از پژوهشگران این پروژه از دانشگاه فنی والنسیا اسپانیا در این مورد می گوید: می توان از پرتوهای فراصوت متمرکز برای درمان بیماری‌های عصبی استفاده کرد. این پرتوها پتانسیل ایجاد اثرات درمانی به روشی دقیق و غیر تهاجمی را خواهند داشت. وی می گوید: این روش برای درمان در ساختار های سیستم عصبی مرکزی با دو مشکل اساسی مواجه است.

یکی از آنها اثر انحراف و ضعیف شدن جمجمه و دیگری فضای پیچیده ساختار مغز است. هولوگرام های طراحی شده توسط این محققان میتواند سد خونی مغز را به صورت کنترل شده باز کند. همچنین انحرافات ایجاد شده را نیز اصلاح خواهد کرد و به طور همزمان امکان ایجاد پرتو فراصوت چند کانونی را در ساختار مغز فراهم می کند. نوه جیمنز یکی دیگر از محققان این پروژه می گوید: امکان تابیدن پرتو فراصوت به صورت دوطرفه و دقیق به بخش های مختلف مغز از طریق این هولوگرام ها انجام می شود.

در این روش از مبدل فراصوت و هولوگرام استفاده خواهد شد. مبدل همانند یک اسپیکر می تواند در اثر نوسان بلرزد. هولوگرام نیز با قرارگیری در قسمت جلوی مبدل موج را از خود عبور میدهد. با قرار دادن مخروطی از آب در کنار جمجمه می توان از آن برای انتشار موج پیش از رسیدن به مغز بیمار استفاده کرد. پس از عبور موج از مغز امکان تمرکز در بخش مورد نظر از مغز وجود دارد. در این بین میکرو حباب هایی وارد جریان خون خواهند شد که در صورت رسیدن به مویرگ های مغز باعث ارتعاش آنها می شوند. در این زمان بافت های مربوط به سد خونی در اثر شکاف های کوچکی باز شده و میتوان مولکولهای دارو را از آنها عبور داد تا از سیستم عصبی مرکزی تاثیر گذاشته و آسیب درمان شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال