محققان امیدوارند با اصلاح ژنتیکی بتوانند از حملات قلبی جلوگیری کنند

تحقیقات اخیر نشان می دهد در صورت غیرفعال شدن برخی ژن ها امکان کاهش ریسک حمله های قلبی وجود دارد. به همین دلیل شرکت Verve Therapeutics قصد دارد از تکنیک های اصلاح ژن برای کاهش حملات قلبی استفاده کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اصلاح ژن به صورت انتخابی از بخشهای ژنوم […]

تحقیقات اخیر نشان می دهد در صورت غیرفعال شدن برخی ژن ها امکان کاهش ریسک حمله های قلبی وجود دارد. به همین دلیل شرکت Verve Therapeutics قصد دارد از تکنیک های اصلاح ژن برای کاهش حملات قلبی استفاده کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اصلاح ژن به صورت انتخابی از بخشهای ژنوم انسان که در حملات قلبی نقش دارند می تواند با کاهش این حملات و نجات جان میلیون‌ها نفر همراه شود. یکی از عوامل اصلی بروز بیماری قلبی عروقی لیپوپروتئین کم‌چگالی (LDL) یا همان کلسترول بد است.

شرکت Verve Therapeutics برای غیرفعال کردن ژن مشکل ساز مواد مخصوصی را به کبد بیمار ارسال می کند. LDL، لیپوپروتئین غنی از تری‌گلیسیرید (TRL) یا لیپوپروتئین a از عوامل منجر به بروز حملات قلبی هستند. روش درمانی این شرکت نیز هدف قرار دادن این ژن ها و مولکول های تولید شده توسط آنها خواهد بود. به گفته این شرکت اصلاح ژن و روش آن فقط برای بزرگسالان انجام خواهد شد و این دنباله ژنوم باعث دستکاری تخمک، اسپرم یا جنین نخواهد شد.

درمان Verve رفتار متابولیکی در سطح ژن ها را تغییر می‌دهد تا از تجمع کلسترول در شریان های خونی و حملات قلبی جلوگیری کند. آزمایشهای بالینی نخستین نیز توسط این شرکت به زودی روی بزرگسالان با سابقه بیماری تجمع کلسترول آغاز خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال