محققان دیابت دوران بارداری را با نور مرتبط می دانند

محققان آمریکایی در تحقیقات اخیر خود نشان دادند دیابت دوران بارداری با فراگیری در معرض نور قبلا از خواب مرتبط است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، افزایش نگران کننده دیابت در دوران بارداری باعث انجام تحقیقات جدیدی در این زمینه شد. این بیماری یک وضعیت خطرناک است که زنان باردار را تحت […]

محققان آمریکایی در تحقیقات اخیر خود نشان دادند دیابت دوران بارداری با فراگیری در معرض نور قبلا از خواب مرتبط است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، افزایش نگران کننده دیابت در دوران بارداری باعث انجام تحقیقات جدیدی در این زمینه شد. این بیماری یک وضعیت خطرناک است که زنان باردار را تحت تاثیر قرار میدهد.

پیش از این در تحقیقات علمی مشخص شده بود که نور بیش از اندازه در شب می تواند روی سلامت قلب موثر باشد. همچنین تغییرات ایجاد شده روی ریتم شبانه روزی بدن می تواند روی قلب اثرات مضری داشته باشد. همچنین خواب نامنظم نیز امکان ابتلا به بیماری های قلبی را دو برابر می کند.

محققان دانشگاه نورث وسترن در تحقیقات اخیر خود به مدت یک هفته قرارگیری ۷۴۰ زن در معرض نور قبل از خواب را زیرنظر گرفتند. آنها در سه ماهه دوم بارداری که زمان آزمایشات غربالگری دیابت است مجددا مورد بررسی قرار گرفتند. دیابت دو دوران بارداری همیشه خطراتی را به دنبال ندارد اما ممکن است در آینده و پس از بارداری خطرات بیشتری را برای داشتن دیابت نوع ۲ ایجاد کند.

در این مطالعه تنها ۳۱ نفر به دیابت دوران بارداری مبتلا شدند. محققان متوجه شدند در این ابتلا یک روند وجود دارند. زنانی که سه ساعت قبل از خواب زمان بیشتری را در معرض نور قرار داشتند خطر ابتلا در آنها بیشتر است.

دکتر آست، سرپرست این تحقیق در این مورد می گوید: زنان با کمترین زمان قرارگیری در معرض نور کم نسبت به زنانی با بیشترین قرارگیری در نور کم تا ۵ برابر بیشتر به دیابت در این دوران مبتلا میشوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال