محققان از ضایعات چوب نوعی پلاستیک قابل بازیافت تهیه کردند

محققان آمریکایی موفق شدند با استفاده از ضایعات چوب ماده ای قابل بازیافت و تجزیه تولید کننده که علاوه بر تجدید پذیر بودن نسبت به پلاستیک های ساخته شده از نفت با دوام تر است. به گزارش اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه ییل در آمریکا طی پژوهش های گسترده، نوعی ماده پلاستیکی با […]

محققان آمریکایی موفق شدند با استفاده از ضایعات چوب ماده ای قابل بازیافت و تجزیه تولید کننده که علاوه بر تجدید پذیر بودن نسبت به پلاستیک های ساخته شده از نفت با دوام تر است.

به گزارش اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه ییل در آمریکا طی پژوهش های گسترده، نوعی ماده پلاستیکی با قابلیت تجزیه زیستی تولید کردند. این در حالی است که تولید پلاستیک های تجدید پذیر از مواد پتروشیمی بسیار وقت گیر و برای تولید آن علاوه بر هزینه زیاد به مواد شیمیایی سمی نیز نیاز خواهد بود.

این پژوهشگران پس از بررسی ماتریس متخلخل چوب به ماده جدیدی رسیدند که قدرت مکانیکی و دوام آن بالا بوده و برخلاف پلاستیک های کنونی قابل تجزیه هستند. این مواد ایمنی زیستی بالایی داشته و روی محیط زیست و چرخه زندگی اثرات کمتری خواهند داشت.

‏ یوآن یائو، از پژوهشگران این تحقیق می‌گوید: تاکنون تلاش زیادی برای ساخت پلیمرهای قابل تجزیه زیستی انجام گرفته است. اما هیچکدام نتوانسته بودند جایگزین پلاستیک های ساخته شده از نفت شوند. ماده جدید تولید شده از ضایعات چوب در کارخانه های تولید الوار پس از مخلوط شدن با یک حلال عمیق قابل تجزیه زیستی می تواند در درون قالب قرار گرفته و بدون شکسته شدن شکل بگیرد.

ماده جدید توسعه داده شده پس از ساخت نیز مورد آزمایش های فراوان قرار گرفت. به عنوان مثال دانشمندان پلاستیک جدید را درون خاک دفن کردند و متوجه شدند ورقه های پلاستیک جدید به طور کامل تجزیه شده اند. همچنین در مقایسه با پلاستیک های معمولی امکان بازیافت و استفاده مجدد را نیز دارا هستند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال