محققان موفق به زنده نگه داشتن مغز انسان تا ۱۲ ساعت شدند

محققان برای نخستین بار موفق شدند بخشی از مغز انسان را در پتری دیش و به مدت ۱۲ ساعت زنده نگه دارند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطالعات اخیر محققان دانشگاه کپنهاگ دانمارک زنده نگه داشتن مغز انسان برای ۱۲ ساعت بوده است. آنها قطعه کوچکی از قشر مغز را برای این […]

محققان برای نخستین بار موفق شدند بخشی از مغز انسان را در پتری دیش و به مدت ۱۲ ساعت زنده نگه دارند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطالعات اخیر محققان دانشگاه کپنهاگ دانمارک زنده نگه داشتن مغز انسان برای ۱۲ ساعت بوده است. آنها قطعه کوچکی از قشر مغز را برای این کار انتخاب کردند. به گفته محققان این تحقیق می تواند در آینده برای درمان بیماری های کشنده و یا توسعه داروها بسیار موثر باشد.

این تحقیق توسط جمعیت دانشمندان به سرپرستی اما لوییز اوث از دانشگاه کپنهاگ انجام گرفت. آنها پس از استخراج تکه ای از قشر مغز یک بیمار شروع به اجرای فرایندی جدید کردند تا بتوانند آن را زنده نگه دارند. این فرایند شامل خنک کردن بافت بوده است. سپس آن را در معرض اکسیژن قرار دارند تا سلولها بتوانند زنده بمانند. پس از آن بخش مورد نظر درون مخلوط یون ها و مواد معدنی قرار داده شد. این مخلوط همان مواد موجود در مایع مغزی نخاعی محسوب میشود. پس از این لوئیز لوث در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد با کمک همکاران توانسته در این تحقیق بافت مغز را برای مدت ۱۲ ساعت زنده نگه دارد. تاکنون این تحقیق تنها بر روی حیوانات انجام گرفته بود.

به گفته این محقق مطالعه چنین آزمایشی بر روی موش ها و مقایسه آن بر روی انسان ها مانند نگاه کردن به گوشی نوکیا ۳۳۱۰ با هدف یادگیری تعمیر آیفون بوده است. اگرچه چه عملکرد بافت در هر دو مورد یکی است اما پیچیدگی های مغز انسان و سلول ها گیرنده های خاص آن بسیار متفاوت است. به همین دلیل آزمایش مستقیم بر روی قشر مغز انسان فرصتی تکرار نشدنی محسوب می شود. به گفته لوث این تحقیق در آینده در توسعه درمانهای جدید مغز به کار گرفته خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال