محققان در شناسایی موشک در حال برخورد به ماه اشتباه کردند

محققان با بررسی بیشتر متوجه شدند موشکی که به ما برخورد میکند مربوط به اسپیس ایکس نبوده و در واقع بخشی از یک موشک چینی است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پیش از این اعلام شده بود بخشی از موشک فالکون ۹ مربوط به شرکت اسپیس ایکس در مسیر برخورد به ماه […]

محققان با بررسی بیشتر متوجه شدند موشکی که به ما برخورد میکند مربوط به اسپیس ایکس نبوده و در واقع بخشی از یک موشک چینی است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پیش از این اعلام شده بود بخشی از موشک فالکون ۹ مربوط به شرکت اسپیس ایکس در مسیر برخورد به ماه قرار دارد. اما اکنون مشخص شد که شناسایی موشک اشتباه بوده و موشکی که به ماه برخورد می‌کند یک موشک چینی است که در سال ۲۰۱۴ طی ماموریت چانگ ای ۵ به سمت ماه پرتاب شده بود.

بیل گری اخترشناسی است که توانسته برای بار دوم این موشک را به طور صحیح شناسایی کند. این موشک با حمل فضاپیمای چانگ ای ۵ و با هدف جمع آوری نمونه هایی از سطح ماه ارسال شده بود و توانسته بود در سال ۲۰۲۰ نمونه هایی را به زمین بازگرداند. بیل گری برای شناسایی خود از یک نرم افزار به نام پروجکت پلوتو استفاده کرده بود. این شخص پس از دریافت یادداشتی از بخش آزمایش پیشرانش جت ناسا در وب‌سایت خود اصلاحیه ای را در رابطه با موشک شناسایی شده منتشر کرد.

 در این نامه توضیح داده شده بود که فضاپیمای دیسکاوری اسپیس ایکس در مسیر حرکت شناسایی شده قرار ندارد. پس چطور بخشی از آن به ماه برخورد می کند. اما در بررسی ها همچنان بخشی از یک موشک در مسیر برخورد قرار دارد و ۱۳ اسفند به نیمه پنهان ماه برخورد خواهد کرد. گری پس از دریافت این توضیحات به دنبال شناسایی این موشک در هفت سال گذشته بوده است.

وی با استفاده از داده های پروژه نقشه برداری کاتالینا مجدداً به بررسی این موشک پرداخته است.

به گفته وی پیش از این مسیر دیسکاور به طور کامل مشخص نشده بود و امکان می رفت که از کنار ماه عبور کند. اما پس از دریافت ایمیل، وی به دنبال پرتاب شی دیگری از ساخت بشر پیش از مارس ۲۰۱۵ در مدار گشت و در این جستجو به موشک لانگ مارچ چین رسید. اگرچه هنوز این شواهد به طور قطعی ثابت نشده اند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال