روش جدید محققان برای مقابله با برخورد سیارک های غول پیکر با زمین

دانشمندان برای جلوگیری از برخورد زمین و سیارک‌های غول‌پیکر روش جدیدی را پیشنهاد دادند. در این روش از یک سیارک کوچک به عنوان سلاح برای دفاع از زمین استفاده خواهد شد. تا به امروز روش مقابله با سیارک ها همگی شامل برخورد با آنها بوده است که هرکدام مشکلات بسیاری را به همراه داشته اند. […]

دانشمندان برای جلوگیری از برخورد زمین و سیارک‌های غول‌پیکر روش جدیدی را پیشنهاد دادند. در این روش از یک سیارک کوچک به عنوان سلاح برای دفاع از زمین استفاده خواهد شد. تا به امروز روش مقابله با سیارک ها همگی شامل برخورد با آنها بوده است که هرکدام مشکلات بسیاری را به همراه داشته اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و به نقل از Engadget،  محققان روش جدیدی را برای مقابله با سیاره های غول پیکر طراحی کردند. در این روش با استفاده از یک سیارک کوچک و یک کابل عظیم می توان مرکز جرم سیارک بزرگتر را به سمت دیگر کشید که در نتیجه آن سیاره از زمین دور خواهد شد و دیگر خطری زمین را تهدید نخواهد کرد.

البته این روش در دنیای واقعی قابل آزمایش نیست. اما محققان توانستند یک نسخه شبیه سازی شده سیارک بنو را آزمایش کنند. آزمایش به عمل آمده نشان داد که این روش می‌تواند در شرایط مختلف برای مراقبت از سیاره ما مورد استفاده قرار بگیرد. البته در این روش مشکلاتی نیز وجود خواهد داشت. اولا حتماً باید یک سیارک کوچکتر وجود داشته باشد. همچنین برای ضربه زدن به سیارک از طریق فضاپیما به زمان زیادی نیاز است. بدین ترتیب سیستم هماهنگ تشخیص و مقابله در زمان مناسب می تواند عملکرد خوبی از خود نشان دهد. البته با وجود تمام مشکلات تست های شبیه سازی شده حکایت از موفقیت این روش دارد.

 

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال