ایمپلنت جدید محققان می تواند با کمک نور مشکلات قلبی را تشخیص دهد

محققان دانشگاه نورث وسترن با همکاری دانشگاه تگزاس نوعی ایمپلنت جدید قلب از جنس گرافن توسعه دادند که تنها به اندازه یک تار مو ضخامت دارد و قادر است از طریق نور به طور دقیق کنترل ریتم های غیر طبیعی قلب را تصحیح کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، برای ساخت این […]

محققان دانشگاه نورث وسترن با همکاری دانشگاه تگزاس نوعی ایمپلنت جدید قلب از جنس گرافن توسعه دادند که تنها به اندازه یک تار مو ضخامت دارد و قادر است از طریق نور به طور دقیق کنترل ریتم های غیر طبیعی قلب را تصحیح کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، برای ساخت این دستگاه ضربان ساز جدید از گرافن استفاده شده است. این ماده فوق العاده قوی سبک وزن و زیست سازگار است و از نازک ترین نمونه های ساخته شده تاکنون محسوب می شود.

تمامی ضربان ساز ها و دفیبریلاتور های قابل کاشت فعلی همگی امکان شکل گیری همانند بافت قلب را نداشتند. اما این دستگاه می‌تواند بافت قلب را به خود بگیرد و همچنین با مقاومت کافی در برابر ضربان قلب ساخته شده است.

ایگور افیموف، یکی از محققین مطالعه و نویسنده ارشد آن در این مورد می گوید: همگی ضربان سازها و دفیبریلاتور های فعلی دارای مشکل اساسی هستند که نمیتوانند به خوبی روی سطح قلب بچسبند. بسیاری از آنها همانند یک سیم پیچ از سیم های بسیار ضخیم ساخته شده اند. آن ها انعطاف پذیری بسیار کمی دارند و به سرعت می شکنند. بافت های نرم مانند قلب نیز در اثر برخورد با این رابط های سخت صدمه خواهند دید. اما دستگاه جدید نرم و منعطف است و می‌تواند به طور دقیق و یک پارچه روی قلب قرار بگیرد. به همین دلیل اندازه گیری های دقیق تری را نیز ارائه می کند.

پیش از این محققان این دانشگاه روی یک نوع تاتوی الکترونیکی از جنس گرافن کار می کردند تا بتوانند با چسباندن آن روی پوست علائم حیاتی مانند فشار خون را نظارت کنند. آنها در مطالعه جدید خود از این مدل نیز برای توسعه دستگاه استفاده کردند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال