روش جدید محققان برای تحریک سلول های ایمنی با هدف از بین بردن تومورهای سرطانی

دانشمندان برای تحریک سلول های ایمنی بدن مکانیسم جدیدی را توسعه دادند که می تواند تومورهای سرطانی را از بین ببرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران آمریکایی و هلندی در بررسی های اخیر خود متوجه شدند می توان با کمک سیستم ایمنی بدن روش های ایمنی درمانی را برای تومورهای سرطانی […]

دانشمندان برای تحریک سلول های ایمنی بدن مکانیسم جدیدی را توسعه دادند که می تواند تومورهای سرطانی را از بین ببرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران آمریکایی و هلندی در بررسی های اخیر خود متوجه شدند می توان با کمک سیستم ایمنی بدن روش های ایمنی درمانی را برای تومورهای سرطانی به کار برد. البته این درمان ها ممکن است برای انواع سرطان کارآمد نباشند.

پژوهشگرانی از دانشگاه شیکاگو و دانشگاه آمستردام با هدف واکنش ایمن ضد سرطان توسط سلولهای ایمنی بدن فرایند های جدیدی را ارائه کردند. روش آنها برای درمان این بیماری تحریک سلولهای T است.

جاستین کلاین استادیار دانشگاه شیکاگو از پژوهشگران این تحقیق می گوید: در این روش یک مسیر کاملا منحصر به فرد شناسایی شد که از طریق آن تومورها و سیستم ایمنی می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این روش در آینده می تواند به طراحی واکسن و یا تشخیص بهترین آنتی ژن تومور منجر شود.

کلاین به همراه گروه خود در واکنش ایمنی سرطان نقش سلول های دندریتیک را بررسی کردند. این سلول وظیفه دارد تا حضور آنتی ژن ها سموم و دیگر مواد خارجی در بدن را به اطلاعات سیستم ایمنی برساند و سپس سلول های T را برای مبارزه تحریک کند. پژوهشگران در این تحقیق فرضیه ای را ارائه کردند که در آن صحبت کردن سلول های دندریتیک با سلولهای T را نشان می دهد.

در آزمایش این روش نیز از سلول های دندریتیک مهندسی شده در موش ها استفاده شد که وظیفه آن نمایش آنتی ژن های مربوط به تومور روده است تا بتواند آن را سرکوب کند. سپس تومور سرطانی به موش ها تزریق شد. پس از تزریق مشخص شد مولکول های خاصی به نام MHC روی سلول های دندریتیک را پوشانده اند. مکانیزم کشف شده توسط پژوهشگران نشان می دهد از طریق این مولکول می توان واکنش ایمنی را به طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار داد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال