حسگر جدید محققان می تواند سرطان و آلزایمر را در مراحل اولیه تشخیص دهد

محققان دانشگاه MIT حسگر جدیدی برای تشخیص مولکول های قابل شناسایی توسط گیرنده های سلولی ابداع کردند. این حسگر می تواند به عنوان غربالگری اولیه در تشخیص سرطان ها و برخی بیماری ها نظیر آلزایمر به کار رود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگرانی از ام آی تی در ساخت این حسگر […]

محققان دانشگاه MIT حسگر جدیدی برای تشخیص مولکول های قابل شناسایی توسط گیرنده های سلولی ابداع کردند. این حسگر می تواند به عنوان غربالگری اولیه در تشخیص سرطان ها و برخی بیماری ها نظیر آلزایمر به کار رود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگرانی از ام آی تی در ساخت این حسگر از سیستم های حسی طبیعی استفاده کردند. در این پروژه از چندین فناوری استفاده شده تا حسگر مورد نظر بتواند مولکول ایمنی را در بین صدها قسمت از میلیارد تشخیص دهد. به گفته محققان این پروژه گام مهمی در توسعه سیستم جدید برای غربالگری های معمولی در سرطان های غیر قابل تشخیص است.

در ساخت این حسگر از غشای مورد استفاده در سلول ها استفاده شد. در این غشا پروتیین هایی از نوع گیرنده وجود دارند که می توانند مولکول ها را در محیط شناسایی کنند. محققان با دستکاری این پروتئین ها، آنها را در بیرون از غشا زنده نگه داشته و از آنها در بالای ترانزیستورهای گرافینی استفاده کنند. این ترانزیستورها می توانند اطلاعات را به رایانه منتقل کنند.

حسگرهای کنونی بر اساس امتی بادی ها توسعه داده شدند که تنها قادر به شناسایی و جذب موالکول ها از مایع مانند خون هستند. این روش با محدودیت هایی همراه است که استفاده از آن را دشوار کرده است. اما روش جدید با استفاده از پروتئین های گیرنده موجود از غشای سلولی ساخته شده که در سلول ها برای واکنش نشان دادن به سلول ها وجود دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال