حسگر جدید محققان می تواند حمله قلبی را به سرعت تشخیص دهد

محققان نوعی حسگر جدید ابداع کرده‌اند که می‌تواند برای تشخیص حملات قلبی مورد استفاده قرار بگیرد. در حال حاضر برای تشخیص حمله قلبی نیاز به آزمایش خون و بررسی آن است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، حمله قلبی یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در جهان به شمار می شود. در […]

محققان نوعی حسگر جدید ابداع کرده‌اند که می‌تواند برای تشخیص حملات قلبی مورد استفاده قرار بگیرد. در حال حاضر برای تشخیص حمله قلبی نیاز به آزمایش خون و بررسی آن است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، حمله قلبی یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در جهان به شمار می شود. در حال حاضر برای تشخیص اولیه آن از اکوکاردیوگرافی استفاده می شود که در آن به نمونه خون و بررسی آن نیاز است. این روش برای نتیجه گیری به هشت ساعت زمان نیاز دارد. به همین دلیل این روش ها زمان‌بر بوده در صورتی که بیمار در این وضعیت نیاز به نتیجه سریع در بازه زمانی کوتاه دارد.

پینار زورلوتونا،از دانشگاه نوتردام و فلوریدا به همراه گروه دیگری از محققان حسگر جدیدی ابداع کرده است که می‌تواند تنها در ۳۰ دقیقه حمله قلبی را تشخیص دهد. به گفته این محقق در این حسگر از ترکیباتی از ریز آران‌ای(microRNA) استفاده شده که می تواند بدون محدودیت حملات قلبی را مشخص کند. علاوه بر آن حسگر جدید میتوانند بین این حمله قلبی شدید و برقراری مجدد جریان خون تمایز ایجاد کند.

 زیرا میان فردی که دچار عدم خونریزی شده باشد و یا جریان خون وی بطور مجدد برقرار شده است از نظر پزشکی تفاوت بسیاری است. در زمان معالجه نیز به این اطلاعات نیاز خواهد بود. در صورتیکه این حسگر می‌تواند این موارد را به راحتی و در اسرع وقت انجام دهد. حسوئه چیا چانگ، محقق این پژوهش و استاد زیست مولکولی نیز در مورد این فناوری گفته است: استفاده از این حسگر با کمک ریز آران‌ای مزیت های بیشتری نسبت به استفاده از نشانگرهای پروتئینی دارد. زیرا علاوه بر استفاده در محیط های درمانی گوناگون به دلیل قابل حمل بودن، می تواند در کشورهای در حال توسعه نیز ساخته و مورد استفاده قرار بگیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال