راه حل جدید محققان برای کاهش گرایش جهانی؛ ۲ درصد از زمین سفید شود

محققانی از دانشگاه پردو برای مبارزه با گرمایش زمین راه حل تازه ای را ارائه کرده اند. آنها در سال ۲۰۲۱ نوعی رنگ سفید ابداع کرده بودن که می توانست تا ۹۸ درصد از نور را بازتاب دهد. اگر این زنگ ۱ تا ۲ درصد از زمین را بپوشاند می تواند به حل مشکل گرمایش […]

محققانی از دانشگاه پردو برای مبارزه با گرمایش زمین راه حل تازه ای را ارائه کرده اند. آنها در سال ۲۰۲۱ نوعی رنگ سفید ابداع کرده بودن که می توانست تا ۹۸ درصد از نور را بازتاب دهد. اگر این زنگ ۱ تا ۲ درصد از زمین را بپوشاند می تواند به حل مشکل گرمایش زمین کمک کند.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق گزارش منتشر شده توسط وبسایت ساینس آلرت، پروفسور جرمی ماندی، از دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه کالیفرنیا، در زمینه این مطالعه گفته است: در صورتی که ۱ الی ۲ درصد از سطح زمین با رنگ سفید ساخته شده پوشانده شود بازتاب نور به فضا افزایش یافته و بدین ترتیب جذب نور کاهش می یابد. با این روش تا حدودی می تواند دمای زمین را کاهش داد. به گفته وی بازگشت نور به فضا آسیبی به کیهان وارد نخواهد کرد. اما یک الی دو درصد از زمین چه مقدار است؟

مساحت کل زمین که بهش های بیشتر آن از آب پوشیده شده تقریبا معادل ۵۱۰ میلیون کیلومتر مربع است. از این مقدار ۱ الی ۲ درصد چیزی برابر ۵ تا ۱۰ میلیون کیلومتر مربع خواهد شد. به عنوان مثال ایالات متحده حدود ۹ میلیون کیلومتر مربع است. پس مقدار گفته شده به اندازه کشور آمریکا خواهد بود. از طرفی با توجه به رنگ تولیدی نیز برای این کار به ۱۳۹ میلیارد گالن رنگ نیاز است. این مقدار تنها می تواند ۱ درصد را بپوشاند.

البته این محاسبات تنها به مقدار مورد نیاز ختم نمیشود. زیرا باید دشواری های رنگ آمیزی صحراها و کوه ها را نیز اضافه کرد. به نظر می رسد این راهکار نمی تواند چندان عملی باشد و در بلند مدت نمی تواند مشکل تغییرات اقلیمی را حل کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال