محققان: شهر نیویورک سالانه چند میلی متر غرق می‌شود

دانشمندان می گویند نیویورک به دلیل وزن زیاد در حال غرق شدن است و سالانه چند میلی متر در آب فرو می رود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گروهی از محققان در پژوهش جدید خود متوجه شدند نیوریورک به دلیل وزن زیاد در حال غرق شدن است. پدیده فرونشست دلیل اصلی فرو […]

دانشمندان می گویند نیویورک به دلیل وزن زیاد در حال غرق شدن است و سالانه چند میلی متر در آب فرو می رود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گروهی از محققان در پژوهش جدید خود متوجه شدند نیوریورک به دلیل وزن زیاد در حال غرق شدن است. پدیده فرونشست دلیل اصلی فرو رفتن این شهر زیر وزن خود است. در این پدیده اجسام سنگین مانند ساختمان ها در طول زمان به دلیل سنگینی فرو می روند. همچنین ایجاد تغییرات در زمین نیز ممکن است باعث فرورفتن اشیا شود. دلیل اصلی این پدیده نیز حرکت رسوبات از نوع نرم و وجود بارهای سنگین است که این رسوبات را به سمت پایین فشار می دهند.

به گفته محققان این پدیده می تواند برای ارتفاعات کم در این شهر پرجمعیت به نوعی تهدید محسوب شود. آنها معتقدند اکنون زمان آن است تا در زمینه استراتژی های مربوط به مقابله با سیل و بالا آمدن سطح دریا سرمایه گذاری هایی انجام شود. همچنین ساخت دیوارهای عظیم نیز گزینه مناسبی نخواهد بود.

محققان در این پژوهش جرم کل بیش از یک میلیون ساختمان در این شهر را محاسبه کردند. طبق محاسبه آنان وزن سازه ها رقمی برابر با ۷۶۴ میلیارد کیلوگرم شد. این پژوهش هشداری در زمینه شهرهای ساحلی در حال رشد است که اکنون در خطر فرونشست قرار دارند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال