محققان احتمال سقوط زباله های فضایی روی سر انسان ها را ۱۰ درصد پیش بینی می کنند

طبق هشدار دانشمندان حدود ۱۰ درصد احتمال دارد طی دهه آینده یک زباله فضایی روی سر یک فرد سقوط کند و باعث مرگ وی شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان بارها در مورد لزوم اقدام جهانی برای کنترل زباله های فضایی هشدار دادند. آنها هم اکنون اعلام کردند تولید زباله های […]

طبق هشدار دانشمندان حدود ۱۰ درصد احتمال دارد طی دهه آینده یک زباله فضایی روی سر یک فرد سقوط کند و باعث مرگ وی شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان بارها در مورد لزوم اقدام جهانی برای کنترل زباله های فضایی هشدار دادند. آنها هم اکنون اعلام کردند تولید زباله های فضایی در حال خارج شدن از کنترل هستند و ممکن است در آینده باعث پیشامدهای مرگبار نیز شوند. طبق اعلام آن ها در یک دهه آینده ممکن است باقی مانده یک موشک فضاپیمای خارج از کنترل به احتمال ۱۰ درصد با سقوط روی سر یک نفر وی را بکشد.

 آنها بررسی هایی را روی سقوط اجسام پس از ورود به جو زمین و افتادن روی سطح آن انجام دادند. به گفته محققان در صورتی که زباله های فضایی در یک منطقه با متراژ ۱۰ متر مربع پخش شود ۱۰ درصد احتمال دارد که یک یا چند تلفات ایجاد کند. از طرفی این خطر برای افراد ساکن جنوب زمین بیشتر است. زیرا احتمال سقوط زباله های خطرناک در عرض‌های جغرافیایی جاکارتا، داکا و لاگوس تا سه برابر بیشتر از دیگر مکان ها مانند نیویورک، پکن یا مسکو است. اگرچه موشک های متنوع و متفاوتی پرتاب می‌شوند. اما دیگر قطعات موشک ها ممکن است مجددا به زمین باز گردند یا به طور رها شده در مدار زمین قرار بگیرند.

 از طرفی این قطعات می‌توانند به صورت کنترل نشده دوباره وارد جو زمین شده و در هر نقطه از مسیر پرواز نیز سقوط کنند. مایکل بایرز و همکارانش از دانشگاه بریتیش کلمبیا تحقیقی را به عنوان انتظار تلفات یا همان خطر ایجاد شده برای جان انسان در دهه آینده انجام دادند. آنها برای تحقیق از داده های ماهوارهای ۳۰ سال گذشته استفاده کردند. تمرکز اصلی آنها نیز روی قطعات موشک هایی بود که تاکنون به صورت دست نخورده باقی مانده اند و ممکن است خطراتی را در خشکی، دریا و هواپیماها ایجاد کنند. به گفته این محققان هر ورود مجدد به جو زمین تا ۱۰ درصد احتمال دارد با یک یا چند تلفات در دهه آینده مواجه شود. همچنین این خطر برای قسمتهای جنوبی دنیا بسیار ناگوار تر خواهد بود.

برای دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار نجوم و هوافضا مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال