پوست چند لایه پرینت شده محققان می‌تواند جای پوست اصلی انسان را بگیرد

دانشمندان برای نخستین بار توانستند با استفاده از هیدروژل های تخصصی و ۶ نوع سلول اولیه متعلق به پوست انسان یک پوست چند لایه را با استفاده از پرینت سه بعدی تولید کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پوست جدید تولید شده در صورت پیوند با بدن انسان می‌تواند با بافت‌های اطراف […]

دانشمندان برای نخستین بار توانستند با استفاده از هیدروژل های تخصصی و ۶ نوع سلول اولیه متعلق به پوست انسان یک پوست چند لایه را با استفاده از پرینت سه بعدی تولید کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پوست جدید تولید شده در صورت پیوند با بدن انسان می‌تواند با بافت‌های اطراف زخم ادغام شده و بدین ترتیب در بهبود سریعتر زخم‌ها موثر باشد. دکتر آنتونی آتالا، از موسسه پزشکی ویک فارست و سرپرست این تحقیق در این باره می‌گوید: با استفاده از پوست جدید و درمان جامع آن می‌توان در آینده میلیون‌ها نفر را در جهان از طریق گزینه‌های محدود تحت تاثیر قرار داد. می‌تواند با ساخت پوست مهندسی زیستی با ضخامت کامل بهبود سریع‌تر و نتایج طبیعی‌تر را ایجاد کند.

این پوست جدید که به آن پوست بیوپرینت شده می‌گویند دارای کراتینوسیتا، آدیبوسیت‌های پوستی، ملانوسیت‌ها، سلول‌های پاپیلای پوستی، آندوتلیال و میکروواسکولار پوستی است. در آزمایش انجام گرفته با کمک این پوست که روی زخم یک موش انجام گرفت رگ‌های خونی و الگوهای پوستی تشکیل شده و رشد بافت نیز به صورت طبیعی انجام شد. نتیجه آزمایش نشان داد پیوند انجام شده باعث بسته شدن سریع‌تر زخم کاهش انقباضات پوستی و همچنین تولید کلاژن بیشتر شده است که نتیجه آن ایجاد زخم کمتر نیز خواهد بود.

تیم تحقیقاتی فارست در نهایت با رنگ آمیزی سلولی استفاده موفقیت آمیز از این سلول‌های چاپ شده زیستی را برای بازسازی پوست مورد تایید قرار داد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال