محققان ایده باتری های گرانشی را برای استفاده از انرژی های تجدیدپذیر پیشنهاد می کنند

 در حال حاضر برای استفاده از انرژی های تجدید پذیر در مواقع نامناسب از سوخت های فسیلی استفاده می شود. به همین دلیل دانشمندان تلاش کردند تا باتری های گرانشی را جایگزین مواقعی کنند که امکان استفاده از انرژی های تجدیدپذیر وجود ندارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، باتری های گرانشی می […]

 در حال حاضر برای استفاده از انرژی های تجدید پذیر در مواقع نامناسب از سوخت های فسیلی استفاده می شود. به همین دلیل دانشمندان تلاش کردند تا باتری های گرانشی را جایگزین مواقعی کنند که امکان استفاده از انرژی های تجدیدپذیر وجود ندارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، باتری های گرانشی می توانند در زمانی که باد نمی وزد هوا ابری است یا دریا موجی نخواهد داشت انرژی مورد نیاز مردم را تامین کند. به عقیده کارشناسان با افزایش ظرفیت باتری های لیتیوم یونی نیز می توان انرژی را ذخیره سازی کرد و نیاز مردم را پاسخگو بود. برخی افراد نیز به دنبال استفاده از هیدروژن پاک هستند. اما ایده جدید محققان استفاده از نیروی گرانشی است که به شکل نامحدود در دسترس ما قرار دارد.

طبق قواعد نیوتن در صورت بالا رفتن هر جسم در آن انرژی ذخیره می شود. به همین دلیل دانشمندان معتقدند زمانی که انرژی های پاک در دسترس قرار دارند باید مازاد انرژی در یک ارتفاع مشخص درون وزنه ای ذخیره شود تا پس از آن و در حال پایین آمدن بتوانند با کمک نیروی گرانش انرژی تولید کنند. هم اکنون نیز از رویکردی مانند تلمبه آب استفاده می‌شود که در آن آب با مازاد انرژی به سمت بالا رفته و سپس در هنگام نیاز با کمک ژنراتور های برق آبی به پایین باز می گردد. البته در عملکرد این روش نیز مشکلاتی وجود دارد.

یک استارتاپ به نام Gravitricity سعی دارد تا نمونه اولیه باتری گرانشی خود را تولید کند. در این نمونه یک برج فولادی ۱۵ متری وجود دارد که در آن وزنه آهنی ۵۰ تنی نگهداری می شود. از پایین آوردن این جعبه فلزی سنگین و رهاسازی آن ژنراتور الکتریکی می تواند برق تولید کند. جیل مکفرسن از بخش آزمایش و شبیه سازی این استارتاپ می گوید: این یک نمونه اولیه برای پیاده سازی این ایده در مقیاس کوچک است که توانسته است به صورت آنی ۲۵۰ کیلو وات برق تولید کند. این مقدار برق می تواند انرژی ۷۵۰ خانه را تامین کند. به گفته مکفرسن با کنترل این سیستم امکان افزایش طول عمر قطعات مکانیکی آن از جمله کابل بالابر نیز وجود دارد. بدین ترتیب طول عمر عملیاتی این سیستم به چندین دهه خواهد رسید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال