محققان توصیه به نوشیدن ۸ لیوان آب در روز را رد کردند

طبق اعلام محققان بسیاری از افراد نیازی به نوشیدن ۸ لیوان آب در طول روز ندارند. در واقع بسیاری از آنها تنها به کمتر از دو لیتر آب در روز نیاز دارند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان نوشیدن ۸ لیوان آب را روز را رد می کنند. آنها در بررسی های […]

طبق اعلام محققان بسیاری از افراد نیازی به نوشیدن ۸ لیوان آب در طول روز ندارند. در واقع بسیاری از آنها تنها به کمتر از دو لیتر آب در روز نیاز دارند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان نوشیدن ۸ لیوان آب را روز را رد می کنند. آنها در بررسی های خود متوجه شدند این مقدار آب برای بسیاری از افراد بیش از اندازه است و آنها تنها به ۱.۵ تا ۱.۸ لیتر آب نیاز دارند.

یوسوکه یامادا، از موسسه ملی زیست پزشکی ژاپن و از نویسندگان این مقاله علمی می گوید: توصیه به نوشیدن این مقدار آب دیگر پشتیبانی نمیشود. اکنون بسیاری از دانشمندان نمی دانند که این توصیه چطور منتشر شده است.

طبق گزارش منتشر شده توسط گاردین، از مهمترین بخش این موضوع می توان به نادیده گرفتن آب درون غذاها است. این آب بخش قابل توجهی را در مصرف روزانه شامل میشود. یامادا در این رابطه می گوید: خوردن نان و تخم مرغ باعث دریافت آب نمیشود. اما خوردن غذاهایی مانند گوشت، سبزیجات و ماهی می تواند نیکی از آب مورد نیاز بدن را تامین کند.

در این مطالعه مصرف آب در بین ۵۶۰۴ نفر از ۲۳ کشور مختلف و در سنین متفاوت مورد بررسی قرار گرفتند. آنها برای نوشیدن از آبی استفاده کردند که در آن اتم های هیدروژن با دوتریوم جایگزین شده بودند. دوتریوم در بدن می تواند میزان برگشت آب توسط بدن را نشان دهد. البته برگرداندن آب در افراد با توجه به سن، سطح فعالیت و محیط زندگی می تواند متفاوت باشد.

از مهمترین دلایل گردش آب بیشتر در بدن مصرف انرژی است که در مردان بین ۲۰ تا ۳۵ ساله وجود دارد و مصرف آب را در بین آنها به ۴.۲ لیتر در روز می رسند. البته این میزان با افزایش سن کاهش یافته و در سنین بالا به ۲.۵ لیتر می رسد. این مورد برای زنان بین ۲۰ تا ۴۰ سال به ۳.۲ لیتر در روز می رسد. در بین ورزشکاران نیز این رقم یک لیتر بیشتر از دیگر افراد است.

پروفسور جان اسپیکمن، از محققان این پروژه می گوید: مطالعه اخیر میزان مصرف آب در بین افراد مختلف را نشان می دهد. پس توصیه به مصرف ۸ لیوان آب برای همه افراد در بیشتر موقعیت ها بسیار بیشتر از مقدار مورد نیاز است و پیشنهاد یک مقدار برای همه هرگز توصیه نمیشود.