محققان می گویند سلول‌های سرطانی زبان الکتریکی دارند

مطالعه اخیر مدعی شد سلول های سرطان پستان دارای نوعی زبان الکتریکی هستند که در صورت اطلاع از آن می توان از آن در درمان این بیماری استفاده کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان کالج سلطنتی لندن در مطالعه ای متوجه وجود ولتاژهای متفاوتی در غشای سلول های سرطان سینه شدند. […]

مطالعه اخیر مدعی شد سلول های سرطان پستان دارای نوعی زبان الکتریکی هستند که در صورت اطلاع از آن می توان از آن در درمان این بیماری استفاده کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان کالج سلطنتی لندن در مطالعه ای متوجه وجود ولتاژهای متفاوتی در غشای سلول های سرطان سینه شدند. این ولتاژها می تواند ارائه دهنده اطلاعات مربوط به رشد و انتشار سلولهای سرطانی باشند.

این گروه در مورد این پژوهش اطلاعیه مطبوعاتی منتشر کرد که در آن آمده است: با کمک این مطالعه و شناخت زبان الکتریکی می توان به چگونگی تصمیم گیری سلول ها برای تکثیر و مکان گسترش آنها دست یافت.

در این پژوهش مشخص شد سلول های سرطانی عملکردی شبیه نورون ها دارند. در این سلول ها به دلیل سرطان چندین ناهنجاری بیوالکتریک اتفاق می افتد. بدین معنی که بار مثبت غشای سلولی سالم و غشای سلولی که سلول را احاطه کرده باهم متفاوت است. به گفته محققان ممکن است این موضوع به یک شبکه ارتباطی الکتریکی بین سلول ها مرتبط باشد.

آماندا فراست، از محققین این پروژه می گوید: هنگامی که سلول های سالم به سلول های سرطانی تبدیل میشوند تغییراتی در آنها رخ می دهد که در رشد و گسترش آنها موثر است. مثلاً در این هنگام ژن های مربوط به کنترل تکثیر سلولی از کار افتاده و به همین دلیل رشد غیرقابل کنترل سلول اتفاق می افتد.

پژوهشگران در این تحقیق متوجه شدند غشای سلولهای سرطانی دارای ولتاژ متغیر هستند. این سیگنالهای متغیر که بنظر می رسد در حال چشمک زدن هستند احتمال دارد با یکدیگر ارتباط داشته باشند. این موضوع به تحقیقات بیشتری نیاز دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال