دانشمندان می‌گویند دلفین‌ها با جملات کامل با یکدیگر صحبت می‌کنند

این تنها سگ‌ها، دوست قدیمی بشریت، نیستند که می‌توانند با استفاده از کلمات پیچیده ساختارهای پیچیده‌تری را ساخته و با یکدیگر در ارتباط باشند بلکه دلفین‌ها هم به قدری باهوش هستند که با جملات کامل می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. محققان موسسه‌ی تحقیقاتی Karadag Nature روسیه به این نتیجه رسیده‌اند که دلفین‌ها با استفاده از […]

این تنها سگ‌ها، دوست قدیمی بشریت، نیستند که می‌توانند با استفاده از کلمات پیچیده ساختارهای پیچیده‌تری را ساخته و با یکدیگر در ارتباط باشند بلکه دلفین‌ها هم به قدری باهوش هستند که با جملات کامل می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. محققان موسسه‌ی تحقیقاتی Karadag Nature روسیه به این نتیجه رسیده‌اند که دلفین‌ها با استفاده از جملاتی که هر کدام پنج کلمه دارند می‌توانند به طور کامل با یکدیگر صحبت کنند.

دیگر برکسی پوشیده نیست که دلفین‌ها یکی از باهوش‌ترین جانداران بر روی کره‌ی زمین هستند. آن‌ها در هنگام خطر با سوت و علامت‌های مختلف به یکدیگر اطلاع داده و سعی بر نجات دیگری دارند. حال محققان با تحقیق بر روی دو دلفین که Yasha و Yana نام گرفته‌ و با استفاده از میکروفون‌های فوق‌پیشرفته در زیر آب و ضبط کردن سیگنال‌های دریافتی از دلفین‌ها، به این نتیجه رسیده‌اند که دلفین‌ها از کلمات مختلفی برای ارتباط با یکدیگر استفاده می‌کنند. این خبر آن‌جایی جالب‌تر می‌شود که دلفین دیگر، برای پاسخ منتظر پایان رسیدن جمله‌ی دوست خود شده و بعد از آن به وی پاسخ می‌دهد.

شاید قدم بعدی برای فهم بیشتر دلفین‌ها این باشد که متوجه شویم آن‌ها در مورد چه موضوعی با یکدیگر صحبت می‌کنند. تحقیقات قبلی نشان دادند که اکثر گفته‌ها و علامت‌های داده شده توسط دلفین‌ها برای اعلام خطر و یا پیداکردن غدا بوده و حالا قدم بعدی متوجه شدن صحبت‌های دو دوست به نام‌های Yasha و Yana خواهد بود. بدون شک تحقیقات در مورد دلفین ها و هوش خارق‌العاده‌ی آن‌ها همچنان ادامه خواهد داشت و شاید روزی برسد که بتوانیم با دولفین‌ها صحبت کنیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال