محققان می گویند انسان ها همزمان با دایناسورها و پیش از انقراض در یک دوره زندگی مشترک داشتند

دانشمندان در مطالعات جدید خود اعلام کردند برخی از پستانداران از جمله انسان، خفاش و سگ پیش از سقوط سیارک و انقراض دایناسورها طی دوره کوتاهی با یکدیگر زندگی همزمان داشتند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، حدود ۶۶ میلیون سال پیش و قبل از برخورد سیارک با زمین که به آن رویداد […]

دانشمندان در مطالعات جدید خود اعلام کردند برخی از پستانداران از جمله انسان، خفاش و سگ پیش از سقوط سیارک و انقراض دایناسورها طی دوره کوتاهی با یکدیگر زندگی همزمان داشتند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، حدود ۶۶ میلیون سال پیش و قبل از برخورد سیارک با زمین که به آن رویداد انقراض کرتاسه پالئوژن می گویند دایناسورها روی زمین زندگی می کردند. اکنون دانشمندان شواهدی را پیدا کردند که نشان می دهد برخی از پستانداران جفتی نیز ۶۶ میلیون سال پیش روی زمین زندگی می کردند. این موضوع نشان دهنده وجود این جانوران پس از انقراض دایناسورها بوده است. اما تجزیه و تحلیل های مولکولی می گوید برای از این فسیل ها به پیش از انقراض تعلق داشته است.

در مطالعه جدید محققان داده های فسیلی بیشتری را از این پستانداران جمع آوری کردند که نشان دهنده زمان انقراض در ۶۶ میلیون سال پیش بوده است.امیلی کارلایل، از نویسندگان اصلی این پژوهش می گوید: طی این مطالعه هزاران فسیل از این پستانداران جفت جمع آوری و الگوهای مربوط به پیدایش و انقراض آنها نیز مورد بررسی قرار گرفت. بنابراین امکان تخمین زمان تکامل آنها وجود دارد.

در نهایت یافته های بدست آمده نشان می دهد این گروه از پستانداران در زمان انقراض دسته جمعی حضور داشته اند. این گروه از پستانداران شامل انسان ها نیز میشود. البته پستانداران جدید پس از برخورد سیارک بوجود آمده اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال