محققان می گویند استرس مثبت در ترمیم بافت دندان موثر است

طبق پژوهش‌های اخیر استرس مثبت می تواند در ترمیم دندان موثر باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گروهی از پژوهشگران در تحقیقات اخیر خود متوجه شدند استرس مثبت روند ترمیم دندان را سرعت میبخشد. در حال حاضر بسیاری از افراد با مشکلات مرتبط با دندان روبرو هستند و تمامی آنها سعی دارند […]

طبق پژوهش‌های اخیر استرس مثبت می تواند در ترمیم دندان موثر باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گروهی از پژوهشگران در تحقیقات اخیر خود متوجه شدند استرس مثبت روند ترمیم دندان را سرعت میبخشد. در حال حاضر بسیاری از افراد با مشکلات مرتبط با دندان روبرو هستند و تمامی آنها سعی دارند دندان های طبیعی خود را حفظ کنند. در حال حاضر برای جایگزین کردن دندان از دست رفته روش‌های مدرن بسیاری مانند دندان مصنوعی ایمپلنت ها و روکش های مصنوعی وجود دارد. اما هیچ کدام نمی تواند مانند دندان طبیعی فرد عمل کنند.

 اخیرا محققان تحقیقی را به سرپرستی دکتر وارونا ناسا نایاکا انجام دادند که نشان می‌دهد استرس مثبت می‌تواند ترمیم بافت دندان را سرعت ببخشد. زیرا شرایط استرس مثبت باعث ایجاد تغییرات در سلولهای بنیادی دندان و مقاومت کردن آنها در برابر آسیب خواهد شد. بنابراین سلولهای ایمپلنت و بازسازی بافت پالپ در این روش بهبود می یابند.

محققان در این تحقیق در روشی جدید روی پالپ دندان از دست رفته تمرکز کردند. در حالت کلی کانال ریشه دندان از بافت سخت دندانی با خون کمتر احاطه شده است و در این محیط سخت سلول های کم اکسیژن و مواد مغذی ایجاد شده اند. این تیم تحقیقاتی نیز در یک پروتکل پیشرفته تلاش کردند تا به سلولها در شرایط کم اکسیژن کمک کنند تا پروتئین مبتنی بر سلول های بنیادی را فعال کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال