محققان می‌گویند برخورد شهاب سنگ با زمین باعث ایجاد ماده کربنی جدیدی شد

طبق گفته محققان برخورد یک شهاب سنگ با زمین باعث شد تا یک ماده کربنی جدید شکل بگیرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گروهی از پژوهشگران بین المللی در بررسی اخیر خود متوجه شکل گیری یک ماده کربنی جدید شده‌اند که در اثر برخورد شهاب سنگ با زمین به وجود آمده است. […]

طبق گفته محققان برخورد یک شهاب سنگ با زمین باعث شد تا یک ماده کربنی جدید شکل بگیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گروهی از پژوهشگران بین المللی در بررسی اخیر خود متوجه شکل گیری یک ماده کربنی جدید شده‌اند که در اثر برخورد شهاب سنگ با زمین به وجود آمده است. این کریستال های کربنی که حدود ۵۰ هزار سال پیش ایجاد شده اند دارای خواص منحصر به فرد و استثنایی بوده که تنها می‌توانند در اثر دمای بالا و فشار شدید در زمانی کوتاه ایجاد شده باشد. به گفته پژوهشگران از این ساختار می توان در کاربردهای مکانیکی و الکترونیکی پیشرفته مورد استفاده قرار داد. همچنین ساختار این ماده جدید می تواند در طراحی مواد دارای خواص الکترونیکی قابل تنظیم که بسیار سفت نیستند به کار رود.

در پروژه پژوهشگران ماده معدنی کربنی به نام لونسدالیت بررسی شد که در شهاب سنگ کانیون دیابلو یافته شده بود. زمان برخورد شهاب سنگ به زمین نیز حدود ۵۰ هزار سال پیش بوده است. پیش از این لونسدالیت به عنوان یک الماس۶ ضلعی خالص شناخته می شد که در آن اتم های کربن به صورت شش ضلعی در یک الگو قرار گرفتند.

 در پژوهش جدید محققان دریافتند این ماده کربنی دارای نانوساختار بندی شده و لایه کریستالی دو بعدی از اتم های کربن است و همچنین در توالی الگو های تکراری از لایه های اتم خطاهایی شناسایی شد. به گفته پژوهشگران با بررسی این ماده کربنی جدید می توان به درک بیشتری از برخورد شهاب سنگ به زمین رسید. دکتر پیتر نمت محقق ارشد در این پژوهش می گوید: با کمک شناسایی ساختارهای مختلف الماس میتوان به درک بیشتر از شرایط فشار-دما در هنگام برخورد سیارک ها رسید.

برای دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار علمی مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال