محققان می گویند بین عفونت های بینی و سرعت پیشرفت آلزایمر رابطه مستقیمی وجود دارد

تحقیقات اخیر دانشمندان نشان می دهد عفونت های موجود در سیستم بویایی باعث افزایش روند بیماری آلزایمر خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان این بار در تحقیقات خود روی زیست نشانگرهای عفونت حاصل از ویروس و تاثیر آن روی تخریب عصب هیپوکامپ تمرکز کردند. پیش از این فرضیه هایی در […]

تحقیقات اخیر دانشمندان نشان می دهد عفونت های موجود در سیستم بویایی باعث افزایش روند بیماری آلزایمر خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان این بار در تحقیقات خود روی زیست نشانگرهای عفونت حاصل از ویروس و تاثیر آن روی تخریب عصب هیپوکامپ تمرکز کردند. پیش از این فرضیه هایی در مورد وجود رابطه بین عفونت های تنفسی و بیماری های مغزی وجود داشت.

به همین دلیل اکنون محققان برای اثبات آن به سراغ سیستم بویایی رفتند. زیرا یکی از نشانه های اولیه آلزایمر تخریب عصبی و فقدان حس بویایی است. در این مطالعه بافت مغزی افراد جان باخته در اثر آلزایمر مورد بررسی قرار گرفت. این افراد نسبت به افراد سالم در این سن و سالم از لحاظ مغزی دارای التهاب و عفونت بیشتری در مجرای بویایی بودند. از طرفی این مجرا به هیپوکامپ ختم میشود.

به گفته پژوهشگران افراد مبتلا به آلزایمر دارای سیستم بویایی بهمراه عوامل بیماری زا بودند که نشان می دهد این سیستم بطور مرتب تحت حمله عواملی مانند آمیلویید و فعال سازی میکروگلیا و تاثیرات آنها قرار داشته است. از طرفی اختلال در سیستم بویایی و تجمع آمیلویید خود از علائم اولیه آلزایمر به شمار می روند. بنابراین عفونت در این مسیر می تواند پیشرفت بیماری آلزایمر را بیشتر کند.

اندرو بوباک، محقق ارشد این مطالعه فرضیه ای را مطرح می کند که می گوید عفونت های ویروسی باعث از دست رفتن سیستم بویایی میشود و تخریب هیپوکامپ را نیز سرعت می بخشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال