محققان از جیمز وب برای کشف راز ناپدید‌شدن حلقه های زحل کمک می‌گیرند

ستاره شناسان قصد دارند با استفاده از داده های جیمز وب و رصدخانه کک راز ناپدید شدن حلقه های زحل را کشف کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به گفته شماره شناسان حلقه های زحل را خال ناپدید‌شدن هستند و عمر باقی مانده آنان مشخص نیست. ستاره شناسان از سال ۱۹۸۰ تاکنون […]

ستاره شناسان قصد دارند با استفاده از داده های جیمز وب و رصدخانه کک راز ناپدید شدن حلقه های زحل را کشف کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به گفته شماره شناسان حلقه های زحل را خال ناپدید‌شدن هستند و عمر باقی مانده آنان مشخص نیست. ستاره شناسان از سال ۱۹۸۰ تاکنون به فرسایش حلقه های درونی یخی زحل توجه داشته اند. در این قسمت با ش باران با شدت زیادی اتفاق می افتد بطوری که در یک روز آبی به اندازه یک استخر روی این غول گازی ریخته میشود . محققان هنوز نتوانسته اند سرعت ناپدید‌شدن این حلقه ها و زمان آن را تعیین کنند.

اکنون گروهی از ستاره شناسان قصد دارند با استفاده از داده های علمی جیمز وب به تحقیق درابن مورد بپردازند. جیمز اودونوگو، ستاره شناس مرکز کاوش های هوافضا ی ژاپن به سمت سرپرستی تعیین مدت زمان ماندگاری این حلقه ها انتخاب شده است. وی در این مورد گفت: ما در این پژوهش به دنبال سرعت فرسایش این حلقه ها خواهیم بود. طبق تحقیقات اخیر این حلقه ها تا چند صد میلیون سال دیگر تنها عمر خواهند داشت.

محققان معتقدند در این پژوهش داده های جالبی بدست می آید. زیرا تحقیقات انجام شده نشان می دهد مواد حلقه بطور مداوم در هال ریزش روی زحل است. اگر سرعت ریزش به همین منوال ادامه پیدا کند تنها ۳۰۰ میلیون سال دیگر این حلقه ها باقی خواهند بود و سپس ناپدید می‌شوند. به گفته محققان این سیل باعث مرگ حلقه ها بطور نسبتا سریع در مقیاس های زمانی کیهان محسوب میشود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال