محققان از نیش مار برای ساخت سوزن واکسن الهام می‌گیرند

دانشمندان در پژوهش های اخیر خود قصد دارند تا از نیش مار برای ساخت سوزن های جدید الهام بگیرند. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به گفته محققان نیش حشرات و یا حیواناتی مانند مار می تواند در ساخت نسل جدید سوزن ها الهام بخش باشد. این بخش خطرناک از طبیعت الهام بخش […]

دانشمندان در پژوهش های اخیر خود قصد دارند تا از نیش مار برای ساخت سوزن های جدید الهام بگیرند.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به گفته محققان نیش حشرات و یا حیواناتی مانند مار می تواند در ساخت نسل جدید سوزن ها الهام بخش باشد. این بخش خطرناک از طبیعت الهام بخش سوزن واکسن ها هستند. به عنوان مثال نیش مار افعی در طبیعت همانند سرسوزن عمل می کند.

گروهی از محققان دانشگاه ایلینوی با بررسی سینتیک نیش مار، تلاش کردند تا مدل ریاضی آن را ایجاد کنند. حتی نیش زنبور نیز در این گروه مورد مطالعه قرار گرفت. این تحقیقات می تواند در آینده برای ساخت ابزارهای سوراخ کننده جدید مورد استفاده قرار بگیرد.

در برخی حیوانات مانند مارهای افعی سرعت زیاد آنها باعث غافلگیری طعمه میشود. آنها می توانند با سرعت سه متر در ثانیه به طعمه حمله کنند. سلول های نیش زن عروس دریایی نیز سرعتی معادل ۳۸ متر در ثانیه دارند. فیلیپ اندرسون، استاد دانشگاه ایلینوی، در این باره می گوید: در این مطالعه سعی کردیم تا ایده ارایه یک چارچوب کمی برای مقایسه انواع سوراخ کننده های بیولوژیکی را ارائه کنیم.

مارها برای تزریق سم کشنده خود از دندان های سوزنی مانند استفاده می کنند. برخی پستانداران نیز وجود دارند که برای شکار طعمه باید دندان خود را در بافت نرم وارد کنند. اما برخی دیگر نیز خزندگانی را شکار می کنند که به جای پوست دارای فلس هستند و سوراخ کردن آنها بسیار دشوار است. این محققان امیدوارند بتوانند با شناخت مورفولوژی یا شکل آسیبی که توسط این حیوانات و با ابزار سوراخ کننده آنها ایجاد میشود، مدلی را برای پیش بینی نحوه تزریق بسازند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال