محققان با کمک زنبورها پلاستیک های زیستی قابل تجزیه تولید می کنند

تهدید پلاستیک ها در طبیعت باعث شد تا محققان بسیاری از سراسر جهان به دنبال تولید پلاستیک تجزیه پذیر باشند تا بتوانند این معضل را در طبیعت برطرف کنند. به همین دلیل محققان نیوزلندی از زنبور ها برای ساخت پلاستیک های زیستی قابل تجزیه استفاده کردند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان […]

تهدید پلاستیک ها در طبیعت باعث شد تا محققان بسیاری از سراسر جهان به دنبال تولید پلاستیک تجزیه پذیر باشند تا بتوانند این معضل را در طبیعت برطرف کنند. به همین دلیل محققان نیوزلندی از زنبور ها برای ساخت پلاستیک های زیستی قابل تجزیه استفاده کردند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان نیوزلندی از یک شرکت به نام Humble Bee تلاش کردند تا با بهره گیری از زنبور ها نوعی پلاستیک زیستی قابل تجزیه بسازند که علاوه بر تجزیه پذیر بودن در صورت سوزاندن مواد سمی آزاد نکند.

Humble Bee با هدف تولید پلاستیک های تجزیه پذیر از طریق زنبورها کار خود را آغاز کرد. با وجود مراحل ابتدایی کار و در صورت موفقیت، ساخت پلاستیک های زیستی امکان استفاده از آن در صنایع مختلف مانند صنعت نساجی وجود دارد. این موسسه اکنون برای پروژه خود در حدود ۳.۲ میلیون دلار آمریکا سرمایه جمع آوری کرده است. شروع کار آن نیز از طریق مطالعه زنبورهای ماسکارا استرالیایی و استفاده از فناوری ساخت پلاستیک های مفید برای محیط زیست خواهد بود.

 مدیر فناوری این شرکت در مورد پروژه خود میگوید: پلاستیک های ساخته شده آبگریز و ضد آب بوده و علاوه بر آن تا دمای ۲۴۰ درجه سانتیگراد در برابر شعله و حرارت مقاوم خواهد بود. رویکرد اصلی این تیم تحقیقاتی نیز استفاده از زیست شناسی مصنوعی است که در آن عواملی مانند کد ژنتیکی زنبور عسل، شناسایی ژن ها و همچنین پروتئین های مورد نیاز برای ساخت مواد مناسب حضور دارند. کار این شرکت ایجاد تغییرات ژنتیکی در زنبورها برای سنتز نوعی الیاف شبه پلاستیک است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال