محققان با استفاده از قارچ زنده در چرنوییل توانستند ماده محافظ در برابر اشعه های فضایی بسازند

محققان با همتا سازی نوعی قارچ که در منطقه چرنوبیل رشد کرده بود توانستند ماده‌ای بسازند که در برابر اشعه های خطرناک فضایی مقاومت می کند. این ماده می‌تواند از فضانوردان در مقابل این اشعه های خطرناک حفاظت کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، ناسا تلاش دارد تا ۴ سال آینده یک مرکز دائمی […]

محققان با همتا سازی نوعی قارچ که در منطقه چرنوبیل رشد کرده بود توانستند ماده‌ای بسازند که در برابر اشعه های خطرناک فضایی مقاومت می کند. این ماده می‌تواند از فضانوردان در مقابل این اشعه های خطرناک حفاظت کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، ناسا تلاش دارد تا ۴ سال آینده یک مرکز دائمی برای سکونت انسان ها در ماه راه اندازی کند. یکی از موانع موجود برای این کار محیط فضا و تفاوت آن با اتمسفر زمین است. اشعه های فضایی نیز می تواند برای سلامت فضانوردان بسیار خطرناک باشد. این فضانوردان برای قرار گیری طولانی مدت در فضا نیاز دارند تا در برابر اشعه های فضایی محافظت شوند.

دانشمندان برای ساخت ماده محافظ از ارگانیسمی استفاده کردند که در بخش رادیو اکتیو جهان یعنی چرنوبیل وجود دارد. در این منطقه بخش‌های وجود دارد که سطح تشعشعات بسیار بالاست و قادر است در طول یک دقیقه یک انسان را از بین ببرد. اما در همین مناطق قارچ های متعددی رشد کرده و زنده مانده اند. در حال حاضر تحقیقات بر روی ارگانیسم های زنده در چرنوبیل به نام Cladosporium sphaerospermum همچنان ادامه دارد. در این تحقیقات مشخص شده است که این قارچ قابلیت خود ترمیمی دارد و می‌تواند به عنوان محافظ همتا ساز از فضانوردان محافظت کند. بررسی این قارچ در ایستگاه فضایی در طول ۳۰ روز مشخص کرد که این ارگانیزم قادر است با اشعه های فضایی مقابله کند. ملانین های موجود در رنگ دانه های این قارچ  می‌تواند تشعشعات مضر را جذب و آنها را به انرژی تبدیل کند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال