پژوهشگران نانو ذرات را برای ساخت ماهواره‌های کوچک به کار می‌گیرند

پژوهشگران قصد دارند با استفاده از نانو ذرات ماهواره‌های کوچک به اندازه جعبه کفش بسازند که هزینه پرتاب آنها و همچنین انرژی مورد نیاز در آنها بسیار اندک باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران قصد دارند ‌روش های نوینی را برای تامین انرژی ماهواره‌های بسیار کوچک ارزیابی کنند. دانشگاه وارویک و […]

پژوهشگران قصد دارند با استفاده از نانو ذرات ماهواره‌های کوچک به اندازه جعبه کفش بسازند که هزینه پرتاب آنها و همچنین انرژی مورد نیاز در آنها بسیار اندک باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران قصد دارند ‌روش های نوینی را برای تامین انرژی ماهواره‌های بسیار کوچک ارزیابی کنند. دانشگاه وارویک و دانشگاه سوانسی به همراه دانشگاه استراثکلاید قصد دارند برای ساخت حسگرهای پیشرفته در ماهواره‌های کوچک از نانو ذرات استفاده کنند. این ذرات می‌توانند فناوری‌های فضایی را متحول کنند. طی همکاری این محققان صدها هزار دلار بودجه صرف اکتشافات فضایی و کاربردهای نانو ذرات و فیزیک کوانتوم در آنها خواهد شد.

دکتر دنیل اوری، نظریه پرداز کوانتومی در نشستی اعلام کرد در حال حاضر تلاش ما ساخت حسگرهای جدید برای ماهواره‌های بسیار کوچک است. این پروژه بخشی از یک برنامه حوزه فناوری کوانتومی خواهد بود که در آن قرار است گسترش استفاده از آن از ماموریت‌های زمینی به ماموریت‌های فضایی راه پیدا کند. دانشمندان اخیراً در زمینه اپتو مکانیک نیز پیشرفت هایی داشته اند. این حوزه به تنظیم حرکت ذرات ریز در فضای آزاد با کمک نور لیزر می پردازد. بدین ترتیب می توان از نانوذرات برای انجام قوانین مکانیک کوانتومی که در حال حاضر روی تعامل اتم ها و ذرات زیر اتمی حاکم است استفاده کرد.

محققان قصد دارند در آینده از طریق برنامه های دیگر و بررسی مرزهای فناوری کوانتومی امکان استفاده از نانوذرات به عنوان حسگر در فضا را بررسی کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال