محققان از مورچه ها برای شناسایی سرطان در نمونه های ادرار کمک گرفتند

محققان می گویند از طریق آموزش مورچه ها می توان از آنها برای تشخیص سرطان استفاده کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطالعات اخیر پژوهشگران نشان می دهد مورچه ها با استفاده از شاخک های خود می توانند بوی سرطان را تشخیص دهند. اگر چه این روش برای تبدیل شدن به ابزار تشخیصی […]

محققان می گویند از طریق آموزش مورچه ها می توان از آنها برای تشخیص سرطان استفاده کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطالعات اخیر پژوهشگران نشان می دهد مورچه ها با استفاده از شاخک های خود می توانند بوی سرطان را تشخیص دهند. اگر چه این روش برای تبدیل شدن به ابزار تشخیصی در انسان زمان زیادی نیاز دارد، اما نتایج آن بسیار امیدوار کننده است.

مورچه ها از شاخک به عنوان بینی استفاده می کنند. این شاخک ها دارای گیرنده هایی هستند که به آنها در یافتن غذا و جفت کمک می کنند.

در آزمایش انجام گرفته برای آموزش مورچه ها بخش های از سرطان سینه به موش ها پیوند زده شد. در این آموزش از ۳۵ حشره استفاده شد. این حشرات پس از قرارگیری در ظرف آزمایشگاه زمان بیشتری را در کنار ادرار مربوط به نمونه های ادرار سلول های سرطانی سپری کردند.

طبق گزارش لایوساینس، درون سلول های حاوی سرطان ترکیبات آلی فرار وجود دارد که به عنوان نشانگرهای زیستی سرطان توسط پژوهشگران شناسایی میشود. در حال حاضر سگ ها و مورچه ها می توانند از طریق حس بویایی وجود این سلول ها را تشخیص دهند. البته مورچه ها به دلیل زمان آموزش اندک می توانند نسبت به دیگر حیوانات برتری داشته باشند.

تشخیص زودهنگام سرطان می تواند در درمان آن موثر باشد. محققان تلاش دارند تا از مورچه های بوینده سرطان در آینده به عنوان شناساگر زیستی استفاده کنند که علاوه بر کارآمد بودن، ارزن تر نیز خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال