محققان از هوش مصنوعی برای ساخت داروهای جدید آلزایمر استفاده کردند

دانشمندان دانشگاه تگزاس با روشی نوآورانه از هوش مصنوعی و حسگرهای زیستی کمک گرفتند تا بتوانند داروهای مربوط به آلزایمر را سریعتر توسعه دهند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، افراد مبتلا به بیماری آلزایمر یا دیگر بیماری‌های زوال عقل در سراسر جهان برای درمان علائم بیماری از یک داروی رایج به نام […]

دانشمندان دانشگاه تگزاس با روشی نوآورانه از هوش مصنوعی و حسگرهای زیستی کمک گرفتند تا بتوانند داروهای مربوط به آلزایمر را سریعتر توسعه دهند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، افراد مبتلا به بیماری آلزایمر یا دیگر بیماری‌های زوال عقل در سراسر جهان برای درمان علائم بیماری از یک داروی رایج به نام گالانتامین استفاده می‌کند. ترکیبات فعال این دارو برای تولید در مقیاس مورد نیاز با مشکلاتی همراه است. ماده موثر آن از گل نرگس و طی یک فرایند زمان بر تولید شده و ممکن است عوامل مختلفی روی قیمت و عرضه این دارو موثر باشد. پژوهشگران دانشگاه تگزاس در آستین با کمک سیستم هوش مصنوعی و حسگرهای زیستی روش های جدیدی را برای مهار میکروب‌ها توسعه دادند که می‌تواند بسیاری از مشکلات مربوط به تولید این دارو را برطرف کند.

در این فرایند از باکتری‌های اصلاح شده ژنتیکی برای ایجاد پیش ساز شیمیایی گالانتامین استفاده شد. این پیش ساز همان محصول جانبی متابولیسم سلولی طبیعی میکروب‌ها هستند. در واقع این باکتری ها می‌توانند از طریق برنامه‌ریزی‌های انجام شده غذا را به ترکیبات‌های دارویی تبدیل کنند. به گفته اندرو آلینگتون استاد دانشگاه تگزاس و پژوهشگر ارشد این پروژه هدف از این پژوهش ساخت این داروها در مقادیر زیاد است. با استفاده از این روش جدید می‌توان منبع قابل اعتماد ایجاد کرد که هزینه تولید را بسیار کاهش داده فصل رشد نداشته و در اثر خشکسالی یا سیل تغییراتی در آن ایجاد نمی‌شود.

دنی دیاز پژوهشگر مقطع فوق دکترا در این دانشگاه برای این روش یک سیستم هوش مصنوعی ابداع کرده است که در واقع کلید این فرایند محسوب می‌شود. در این سیستم جهش پروتئین‌ها و نحوه آن در باکتری‌ها مشخص خواهد شد. این کار با هدف بهبود کارایی و دمای عملیاتی و تولید ماده شیمیایی دارویی انجام می‌گیرد. فرایند مهار میکروب‌ها برای تولید محصولات پیش از این نیز مورد استفاده قرار گرفته است. عنوان مثال باکتری‌ها در تولید پنیر و ماست موثر هستند همچنین تخمیر میکروبی در ساخت انواع خاصی از انسولین در درمان دیابت کمک می‌کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال