محققان از سفیده تخم مرغ برای تصفیه آب استفاده کردند

محققان دانشگاه پرینستون در مطالعه اخیر خود تلاش کردند تا از سفیده تخم مرغ برای تصفیه آب بصورت ارزان و موثر استفاده کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر مشکل آلودگی آب در اثر میکروپلاستیک ها و همچنین کمبود آب آشامیدنی به یک معضل تبدیل شده است. به همین دلیل […]

محققان دانشگاه پرینستون در مطالعه اخیر خود تلاش کردند تا از سفیده تخم مرغ برای تصفیه آب بصورت ارزان و موثر استفاده کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر مشکل آلودگی آب در اثر میکروپلاستیک ها و همچنین کمبود آب آشامیدنی به یک معضل تبدیل شده است.

به همین دلیل محققان نوعی هواژل با استفاده از سفیده تخم مرغ تولید کردند تا بتوانند مشکلات این مسئله را کاهش دهند. پروفسور کریگ آرنولد، از پژوهشگران دانشگاه پرینستون از گروه آزمایشگاهی خود خواست تا نان های مختلف را با کربن افزوده تهیه کنند.محققان تغییرات مواد را در ساخت هواژل های نان ادامه دادند تا در نهایت سفیده تخم مرغ و مقداری کربن از مواد اولیه باقی ماند.

هواژل ساخته شده توسط محققان می تواند ذرات نمک و ذرات پلاستیک را از ترکیبات آب دریا حذف کند. میزان کارایی آن نیز حدود ۹۸ درصد عنوان شده است. این هواژل از طریق خشک کردن انجمادی دو ماده ترکیب شده کربن و تخم مرغ و رساندن دمای آن به ۹۰۰ درجه سانتیگراد در محیطی بدون اکسیژن ساخته شده است. در نهایت ساختاری شبیه به نان بدست می آید که در آن ورقه های گرافین و رشته های به هم پیوسته کربن وجود دارد. به گفته محققان این هواژل عملکردی بهتر از فیلترهای کربن فعال دارد و برای استفاده تنها از جاذبه استفاده می کند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال