محققان از مغناطیس برای حذف میکروپلاستیک از فاضلاب استفاده کردند

در حال حاضر تصفیه فاضلاب تنها به حذف آلاینده های سنتی محدود نمی شود و باید میکروپلاستیک ها نیز از فاضلاب حذف شوند. محققان برای این کار از یک پودر جدید استفاده می کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه فناوری ملبورن با کمک محقق ایرانی نیکی اشتیاقی نوعی پودر برای […]

در حال حاضر تصفیه فاضلاب تنها به حذف آلاینده های سنتی محدود نمی شود و باید میکروپلاستیک ها نیز از فاضلاب حذف شوند. محققان برای این کار از یک پودر جدید استفاده می کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه فناوری ملبورن با کمک محقق ایرانی نیکی اشتیاقی نوعی پودر برای تصفیه فاضلاب ساخته اند که برای شروع کار باید در فاضلاب تصفیه خانه ها استفاده شود.داین پودر در ظاهر یک پودر ساده به نظر می رسد اما دارای ساختار نانوپیلار فرومغناطیسی میکروسکوپی است.

در هر کدام از ساختارها مواد چارچوب فلزی-آلی دو ورقه تشکیل دادند که در آن نانوپیلارهای اکسید آهن پوشیده از کربن وجود دارد. این ساختار همانند فیلتر عمل کرده و باعث می شود تا ذرات ریز میکروپلاستیک هنگام عبور به آن بچسبد.

پس از استفاده از این پودر در فاضلاب باید از آهن ربا برای خارج کردن ساختارهای نانوپیلار و میکروپلاستیک ها استفاده کرد. در واقع میکروپلاستیک ها اکنون به این ساختارها چسبیده اند. این پودر در آزمایش اولیه خود توانست در عرض یکساعت تمامی ذرات میکروپلاستیک را از آب حذف کند. همچنین امکان استفاده مجدد از این پودر تا ۶ بار وجود دارد. پروفسور نیکی اشتیاقی محقق ارشد در مورد این فرایند می گوید: با استفاده از این پودر می توان ذرات میکروپلاستیک ۱۰۰۰ برابر کوچکتر از ذراتی که اکنون در تصفیه خانه ها حذف می شوند را جذب کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال